Forlængelse af tidsbegrænset lejekontrakt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.739 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2018

Anonym trådstarter

Hejsa :-) 

Min mand og jeg bor lige nu til leje i et dejligt hus, som der kun er 2 år lejeperiode på, og den periode slutter den 31/12-18 

Vi har simpelhen ikke kunne finde noget andet at bo i, og har hørt vores udlejer om der er mulighed for en forlængelse af lejemålet på evt 2 år igen. 

Dette ville han hjertens gerne, men som han ord lød “Pga mærkelige regler, så skal jeg lige vende det med min advokat om det kan lade sig gøre” 

Dette er jo selvfølgelig helt okay, men ved nogle her måske om det kan lade sig gøre? Og hvordan så tingene kommer til forløbe sig? 

Vi har et super godt forhold til vores udlejer, og som han skrev til os ville han elske at have os forsat som lejere, istedet for han skal ud og finde nogle nye lejer. 

Han kan ikke sælge huset, ikke uden tab og kan ikke bo her da han bor og arbejder på den anden side af Danmark   

Nogle som kender til alt det med forlængelse, som måske kunne give lidt info? 

Mange tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2018

Mortil2drenge<3

Anonym skriver:

Hejsa :-) 

Min mand og jeg bor lige nu til leje i et dejligt hus, som der kun er 2 år lejeperiode på, og den periode slutter den 31/12-18 

Vi har simpelhen ikke kunne finde noget andet at bo i, og har hørt vores udlejer om der er mulighed for en forlængelse af lejemålet på evt 2 år igen. 

Dette ville han hjertens gerne, men som han ord lød “Pga mærkelige regler, så skal jeg lige vende det med min advokat om det kan lade sig gøre” 

Dette er jo selvfølgelig helt okay, men ved nogle her måske om det kan lade sig gøre? Og hvordan så tingene kommer til forløbe sig? 

Vi har et super godt forhold til vores udlejer, og som han skrev til os ville han elske at have os forsat som lejere, istedet for han skal ud og finde nogle nye lejer. 

Han kan ikke sælge huset, ikke uden tab og kan ikke bo her da han bor og arbejder på den anden side af Danmark   

Nogle som kender til alt det med forlængelse, som måske kunne give lidt info? 

Mange tak 

Hvis andet er ikke aftalt med udlejer skal i være ude den dato. Men tit kræver det bare lige et opkald og så får man en ny forlængelse af lejemålet. Altså en ny kontrakt. 

Tidsbegrænset kontrakter er ofte fordi at udlejer vil sælge sin bolig med tiden og derfor ikke vil binde sig for lang tid til lejerne hvis nu det skulle blive solgt ,

Mit råd er at ringe til jeres udlejer og spørg om forlængelse af lejemålet yderlige 2 år 

Anmeld Citér

20. september 2018

Mortil2drenge<3

Molly90 skriver:

Hvis andet er ikke aftalt med udlejer skal i være ude den dato. Men tit kræver det bare lige et opkald og så får man en ny forlængelse af lejemålet. Altså en ny kontrakt. 

Tidsbegrænset kontrakter er ofte fordi at udlejer vil sælge sin bolig med tiden og derfor ikke vil binde sig for lang tid til lejerne hvis nu det skulle blive solgt ,

Mit råd er at ringe til jeres udlejer og spørg om forlængelse af lejemålet yderlige 2 år 

Og Ja det kan lade sig gøre men i skal bare have en ny kontrakt 

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym trådstarter

Molly90 skriver:

Vi har spurgt, og dette har han faktisk sagt ja til, han skal bare lige vende den med sin advokat :-) 

Han er også meget ny udlejer, så det er helt forståeligt at han skal have sine ting på det rene :-) 

Anmeld Citér

20. september 2018

Mort3

Det kan man godt, men man kan ikke gøre det gang på gang. Mener man kan gøre det 1 eller 2 gange. Dey er noget med, at hvis msn gør det dor mange csnge fosvinder tidsbegrænsning og bliver ubegrænset i ljers favør��

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym

Ifølge lejeloven er det ikke tilladt at lave tidsbegrænsninger på udlejet hus/lejlighed medmindre udlejer selv skal bruge lejemålet.  

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ifølge lejeloven er det ikke tilladt at lave tidsbegrænsninger på udlejet hus/lejlighed medmindre udlejer selv skal bruge lejemålet.  

Det forstår jeg ikke..... Har boede til leje hvor vi fik ny kontrakt hvert år 

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er ikke helt korrekt. 

Hvis man feks har købt nyt hus, men ikke kan sælge det gamle, ikke uden tab :-) så må man gerne leje det det ud tidsbegrænset, for at sætte det til salg igen :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.