Hvornår skiftede i til forudvendt autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2018

Rosa-Lia

Jeg kender anbefalingerne på 15 mdr (I Sverige til 4 år) at de skal sidde bagudvendt.

Vi har simpelthen det rene skrige show og undgår helst at køre bil (alene uden nogen til at underholde bagi er FULDSTÆNDIG no go!), det er et helvede og han blir direkte ulykkelig. Det stopper ikke.

Jeg vil selvfølgelig mit barns bedste, og sikkerhed. Men jeg kunne godt tænke mig vi rent faktisk kunne komme ud og køre. Hvornår satte i forudvendt autostol?

Min søn er 12 måneder og nogle dage ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi kørte med forudvendt - også da han var lille. Og ja, det er ikke helt efter anbefalingerne, men nogle gange må man træffe valg efter hvad der virker.

Anmeld Citér

20. september 2018

AlwaysAno

Begge mine kom i forudvendt da de var 9 mdr ☺️

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym

Begge mine børn har utroligt lange ben. Vi skiftede da de ikke kunne sidde i baby autostolen mere grundet ben længde til forudvent stol. De har begge været omkring et år.

vi fik afvide at alderen faktisk ikke betyder noget. Det er deres højde og vægt. De skal sidde i bagudvendt så længe som muligt da det er sikrest men det har intet med alder at gøre.

har I overvejet en anden bagudvendt stol?

Ellers kunne I overveje en tablet som sidder fast på ryglænet. Så bliver han jo underholdt. Måske ikke det mest pædagogisk korrekte men det er vel bedre end at skifte til forudvent stol for tidligt. 

Anmeld Citér

20. september 2018

Rosa-Lia

Anonym skriver:

Begge mine børn har utroligt lange ben. Vi skiftede da de ikke kunne sidde i baby autostolen mere grundet ben længde til forudvent stol. De har begge været omkring et år.

vi fik afvide at alderen faktisk ikke betyder noget. Det er deres højde og vægt. De skal sidde i bagudvendt så længe som muligt da det er sikrest men det har intet med alder at gøre.

har I overvejet en anden bagudvendt stol?

Ellers kunne I overveje en tablet som sidder fast på ryglænet. Så bliver han jo underholdt. Måske ikke det mest pædagogisk korrekte men det er vel bedre end at skifte til forudvent stol for tidligt. 

Han vejer 10,5 og er ret lang.. du har fuldstændig ret, vi har allerede prøvet med iPad men han skriger fordi han ikke kan se mig tror jeg. Vi købte ny stol da han var 8mdr, en besafe mam kan vende begge veje. Men det har ikke hjulpet en meter, køreture er stadig et helvede. er så desperat efterhånden.

Anmeld Citér

20. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ved stol nummer 2. Altså ca 9 mdr. 

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym

Rosa-Lia skriver:

Jeg kender anbefalingerne på 15 mdr (I Sverige til 4 år) at de skal sidde bagudvendt.

Vi har simpelthen det rene skrige show og undgår helst at køre bil (alene uden nogen til at underholde bagi er FULDSTÆNDIG no go!), det er et helvede og han blir direkte ulykkelig. Det stopper ikke.

Jeg vil selvfølgelig mit barns bedste, og sikkerhed. Men jeg kunne godt tænke mig vi rent faktisk kunne komme ud og køre. Hvornår satte i forudvendt autostol?

Min søn er 12 måneder og nogle dage ..

Du kan jo få sikre forudvendte hvor de har en pude foran sig. Sådan en har jeg til min søn. 

Cibex paladin mener jeg den hedder. Han er 3 år  

Anmeld Citér

21. september 2018

MorTilN

Har i et spejl til ham så i kan se ham ved hjælp af bakspejlet det hjælp for vores søn noget tid?

Vi skiftede til fremad vent lige omkring 14 mdr og han endelig kom op på de 76cm(i-size anbefaling for tidligste fremadvente højde) så han kunne passe sin ny stol med mavepude(cybex pallas-s). Han var godt træt af at "ligge ned" og kører som de gør i de der baby autostole så det blev en stor lettelse for os alle at han endelig kunne få lov at sidde lige op og ned.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.