Sygemeldt med bækkenløsning og børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2018

Anonym trådstarter

Hej. 

Ville lige høre om der var nogen med erfaring. Jeg er sygemeldt med bækkenløsning frem til fødsel, da jeg er hæmmet i at kunne udføre det arbejde jeg har. I tidligere graviditet blev det værre og værre og jeg kunne nærmest intet.  

Mit barn skal begynde i børnehave og jeg har derfor skrevet op til 25 timer, da far har fri hver anden fredag og jeg den anden fredag holder ham hjemme selv. Min mor er her rigtig meget, mens jeg er sygemeldt, da jeg ikke må udføre de hårde opgaver (gulvvask, støvsugning osv. og hun har tilbudt hjælpen). Hun vil også gerne se sit barnebarn når hun er her. Derfor tænkte jeg, at jeg så længe jeg stadig kan en smule, kunne nyde at hente mit barn lidt tidligere og have det ekstra kvalitetstid, da far også har fået nye arbejdstider og er hjemme kort tid efter. 

Jeg tænker at ændre det til fuldtid igen enten hvis det bliver ligeså voldsomt som sidst, da det ville være synd at have ham hjemme hver anden fredag uden far er her en hel dag når jeg intet kan eller når baby er født, da jeg ikke kan være afhængig på samme måde af, at hente på præcis klokkeslæt. 

Dog tænkte jeg: må man overhovedet have en 25 timers børnepasning, hvis man er sygemeldt med bækkenløsning, når ens arbejdstid ville have været 30 timer? Ellers skal jeg jo have ændret det igen.  Nogen med erfaring eller som arbejder med det? 

Hende inde ved pladsanvisning havde aldrig hørt det skulle være et problem, men vidste det ikke med sikkerhed. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2018

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være et problem Der er jo også børn, der bliver passet kun hos bedsteforældre (altså udem for institution) og deres forældre må vel også gerne være syge? Det ville da være et trist samfund, hvis man SKULLE betale for en institutionsplads for at kunme "få lov" til at være syg 

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være et problem Der er jo også børn, der bliver passet kun hos bedsteforældre (altså udem for institution) og deres forældre må vel også gerne være syge? Det ville da være et trist samfund, hvis man SKULLE betale for en institutionsplads for at kunme "få lov" til at være syg 

Nej kan jeg heller ikke, men kom bare til at tænke på det da jeg havde godkendt 25 timers pladsen  ville gerne være på den sikre side, så jeg ikke risikere at have klokket i den 

Anmeld Citér

19. september 2018

(august)

Når du skriver 25 timer mener du da en halvdags plads?

ved at der i nogen institutioner hvor man har en halvdags plads så kan komme fra 9-14, da det er der er flest personaler på job. 

Snak med din institution, så kan de nok fortælle hvad der kan lade sig gøre. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Når du skriver 25 timer mener du da en halvdags plads?

ved at der i nogen institutioner hvor man har en halvdags plads så kan komme fra 9-14, da det er der er flest personaler på job. 

Snak med din institution, så kan de nok fortælle hvad der kan lade sig gøre. 

Altså jeg må selv bestemme hvornår de 25 timer ligger  men spørgsmålet er, om jeg må have mit barn i institution 25 timer om ugen, når jeg hvis ikke jeg var sygemeldt ville have haft 30 arbejdstimer. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym trådstarter

Andre der har prøvet det selv måske? 

Anmeld Citér

19. september 2018

Tobis

Profilbillede for Tobis

Jeg tænker på ingen måde, at udbetaling Danmark indhenter oplysninger om dit barns institutionstid. Den praksis har jeg aldrig hørt om. De indhenter udelukkende lægelige oplysninger. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg tænker på ingen måde, at udbetaling Danmark indhenter oplysninger om dit barns institutionstid. Den praksis har jeg aldrig hørt om. De indhenter udelukkende lægelige oplysninger. 

Okay. Ja er sygemeldt på lægens ordre jo. Men synes bare godt jeg vil nyde at hente mit barn lidt tidligere osv  

Anmeld Citér

19. september 2018

Tobis

Profilbillede for Tobis
Anonym skriver:

Okay. Ja er sygemeldt på lægens ordre jo. Men synes bare godt jeg vil nyde at hente mit barn lidt tidligere osv  

Det kan du roligt gøre :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.