Hej.
Ville lige høre om der var nogen med erfaring. Jeg er sygemeldt med bækkenløsning frem til fødsel, da jeg er hæmmet i at kunne udføre det arbejde jeg har. I tidligere graviditet blev det værre og værre og jeg kunne nærmest intet.
Mit barn skal begynde i børnehave og jeg har derfor skrevet op til 25 timer, da far har fri hver anden fredag og jeg den anden fredag holder ham hjemme selv. Min mor er her rigtig meget, mens jeg er sygemeldt, da jeg ikke må udføre de hårde opgaver (gulvvask, støvsugning osv. og hun har tilbudt hjælpen). Hun vil også gerne se sit barnebarn når hun er her. Derfor tænkte jeg, at jeg så længe jeg stadig kan en smule, kunne nyde at hente mit barn lidt tidligere og have det ekstra kvalitetstid, da far også har fået nye arbejdstider og er hjemme kort tid efter.
Jeg tænker at ændre det til fuldtid igen enten hvis det bliver ligeså voldsomt som sidst, da det ville være synd at have ham hjemme hver anden fredag uden far er her en hel dag når jeg intet kan eller når baby er født, da jeg ikke kan være afhængig på samme måde af, at hente på præcis klokkeslæt.
Dog tænkte jeg: må man overhovedet have en 25 timers børnepasning, hvis man er sygemeldt med bækkenløsning, når ens arbejdstid ville have været 30 timer? Ellers skal jeg jo have ændret det igen.
Nogen med erfaring eller som arbejder med det?
Hende inde ved pladsanvisning havde aldrig hørt det skulle være et problem, men vidste det ikke med sikkerhed.
Anmeld
Citér