Fødselsdag på en hverdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.596 visninger
9 svar
6 synes godt om
18. september 2018

Puust

jeg har et barn i 4. Klasse. 

Hun er inviteret til fødselsdag en hverdag aften. Arrangementet slutter kl 20:30. 

Er jeg den eneste der syntes det er sent på en hverdag? 

Barnet plejer at komme i seng kl 20:00. 

Og den dag bliver det tidligst kl 21. 

Er jeg sippet eller ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Det er jo utroligt forskelligt, hvornår børnefamilier står op og dermed også hvornår børnene skal i seng.

Personligt ville ikke tænke over at det var sent for en i 4., men vi er også heldige at der er kort i skole, så vi kan sove forholdsvis længe.

Men måske kan du kontakte forældrene og spørge om de har tænkt over at det slutter lidt sent for nogen. 

Ellers ville jeg lade den ligge denne ene gang

Anmeld Citér

18. september 2018

Mort3

Jeg ville sige skidt pyt og sende mit barn af sted til fødselsdag, og så komme en time senere i seng den ene aften����

Anmeld Citér

19. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Puust skriver:

jeg har et barn i 4. Klasse. 

Hun er inviteret til fødselsdag en hverdag aften. Arrangementet slutter kl 20:30. 

Er jeg den eneste der syntes det er sent på en hverdag? 

Barnet plejer at komme i seng kl 20:00. 

Og den dag bliver det tidligst kl 21. 

Er jeg sippet eller ?

Min datter, går også i 4 klasse, og kommer i seng kl. 21, så for os ville det slet ikke være et problem. Så jeg syntes selvfølgelig at du skal sende hende afsted.

Anmeld Citér

19. september 2018

PernilleogLouis

Jeg synes heller ikke det er så sent at jeg ikke ville sende mit barn afsted. Min går også i 4 klasse og kommer i seng kl 21. Han er ofte først hjemme fra træning 20-20.30 så her vil det ikke være voldsomt 

Anmeld Citér

19. september 2018

Puust

Hun får selvfølgelig lov til at komme med. 

Der var egentlig mere princippet i at holde det en aften en hverdag. Præcis fordi der er så stor forskel på hvornår børn skal i seng. Havde der været fredag eller lørdag ville der intet betyde. 

Men hun har bare behov for ret meget søvn. Men sådan er det jo bare den dag. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Puust skriver:

Hun får selvfølgelig lov til at komme med. 

Der var egentlig mere princippet i at holde det en aften en hverdag. Præcis fordi der er så stor forskel på hvornår børn skal i seng. Havde der været fredag eller lørdag ville der intet betyde. 

Men hun har bare behov for ret meget søvn. Men sådan er det jo bare den dag. 

Jeg kan egentlig godt forstå at du undre dig over valget af tidspunkt. I min datters klasse bliver sådanne "sene" fødselsdage holdt om fredagen, eller lørdagen, imens hvis det er en almindelig hverdag, så er det gerne lige efter skole og fx til kl. 17 

Anmeld Citér

19. september 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville bare skige "skidt pyt". Ja, børn skal overholde deres sengetider, men en enkelt aften så går det nok. Jeg ville nok ikke være høne-mor og gøre en større sag ud af det

Anmeld Citér

19. september 2018

Ano18

Hvis du ved at hun alligevel vil blive utilpas pga træthed den sidste halve time, kan du jo også hente hende det før. Jeg ville ikke synes ift mine det havde ødelagt noget socialt, men måske din datter vil føle det, det ved jeg selvf ikke.

Anmeld Citér

19. september 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Der sker jo ikke noget ved nævne det for forældrene. Man kan godt glemme at andre børn går meget tidligere i seng end ens eget, især hvis man altid har haft børn uden stort søvnbehov, og så komme til at lave sådan en fest uden helt at overveje, hvor forskellige sengetider, der egentlig kan være i en 4. klasse.

Jeg ville personligt som forældre ikke tage det ilde op, hvis der blev spurgt til det eller foreslået at aftenfester kun blev holdt fredag/lørdag af hensyn til de børn, som skal tidligere i seng for at være friske dagen derpå.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.