Naturligt gravid 2. Gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.139 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. september 2018

koeapabshicar

Hej :-) 

min mand og jeg snakker om at vi inden for en overskuelig fremtid vil igang med at lave nr 2.  

sagen er den at vi var i behandling for nr 1. 2x iui-h og 3xivf/icsi. 

Jeg er nysgerrig på at høre hvor mange der har været i behandling der er blevet gravide anden gang. Jeg søger både at høre fra jer der fik hjælp anden gang og jer der blev naturligt gravide. 

Hvorfor var i, i behandling første (og anden?) gang? 

Hvor lang tid tog det at lave nr 2? :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2018

Imaong

Vores historie da vi smed præventionen prøvede vi i 15 måneder før der var gevindst mistede i uge 5+ 

efter det gik der yderlige 8 måneder før jeg blev gravid igen mistede igen uge 5+ 

vi blev henvist og manden min har/havde stærkt nedsat sædkvalitet. 

vi kom direkte til icsi kort forsøg fik et æg op og et enkelt klarede den til frys. 

Blev gravide og da vores datter var et år prøvede vi lykken med fryseægget som blev til lillesøster 

nu prøver vi så selv ved at manden er stoppet med at ryge, 2. Måned, vi er stoppet med koffein dyrker motion og spiser sundt. Når vi har gjort det i 6 måneder skal manden ha fortaget en SFI test og så alt efter hvad den siger starter vi på kosttilskud i 6 måneder og får lavet en sdi test igen . Og bliver vi ikk gravide selv håber jeg iui kan klare den i stedet for privat icsi :-) 

hvad er jeres grund til behandling ? 

Anmeld Citér

19. september 2018

koeapabshicar

Imaong skriver:

Vores historie da vi smed præventionen prøvede vi i 15 måneder før der var gevindst mistede i uge 5+ 

efter det gik der yderlige 8 måneder før jeg blev gravid igen mistede igen uge 5+ 

vi blev henvist og manden min har/havde stærkt nedsat sædkvalitet. 

vi kom direkte til icsi kort forsøg fik et æg op og et enkelt klarede den til frys. 

Blev gravide og da vores datter var et år prøvede vi lykken med fryseægget som blev til lillesøster 

nu prøver vi så selv ved at manden er stoppet med at ryge, 2. Måned, vi er stoppet med koffein dyrker motion og spiser sundt. Når vi har gjort det i 6 måneder skal manden ha fortaget en SFI test og så alt efter hvad den siger starter vi på kosttilskud i 6 måneder og får lavet en sdi test igen . Og bliver vi ikk gravide selv håber jeg iui kan klare den i stedet for privat icsi :-) 

hvad er jeres grund til behandling ? 

Sikken et forløb i har været igennem :-( Men det lyder som om det Er gået godt to forsøg = to babyer  

Det lyder meget spændende det i laver nu 

Vi er/var uforklarligt barnløse. Jeg tror dog det er pga jeg har lavt stofskifte. Tror slet ikke at det problem blev behandlet godt nok af lægerne. Jeg har stadig lavt stofskifte så er spændt på om vi kan blive naturligt gravide 2. Gang. 

Vi har dog tabt os en del og er generelt begyndt at leve sundere. Vi overvejer at spise efter “spis dig gravid” nu her for at forberede kroppen selvom vi først vil igang om 6 måneders tid. 

Anmeld Citér

19. september 2018

(august)

Her har manden stærkt nedsat sædkvalitet så vi kom i ICSI behandling med det samme. Vi havde prøvet selv i 2 år hvor intet skete, så kom vi i behandling og der var jeg/vi igennem 4 ægoplægninger med friske æg og 3 med fryse æg. I det sidste forsøg med friske æg kom vores datter. 

Da hun var ca 8 mdr blev jeg gravid igen på almindeligvis, uden vi vidste det, så der kom lillesøster. 

Efter hende begyndte vi på prævention og vores 3’er tog ca 3 mdr at lave selv uden hjælp. 

Held og lykke med jere pb. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Tine B

Første barn er lavet i første iui-h. Vi brugte ikke prævention fra 8 uger efter fødslen. Da hun var knap 1 år startede vi i behandling igen og nåede 4 negative iui forsøg..

I en pause fra behandling, blev jeg naturligt gravid, hvilket vi opdagede 7+4 da jeg tog en test for at udelukke, pga lidt ømme og forstørrede bryster. 

Jeg har svær pcos og normalvis ingen naturlige menstruationer.. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Junipige15

koeapabshicar skriver:

min mand og jeg snakker om at vi inden for en overskuelig fremtid vil igang med at lave nr 2.  

Jeg er nysgerrig på at høre hvor mange der har været i behandling der er blevet gravide anden gang. Jeg søger både at høre fra jer der fik hjælp anden gang og jer der blev naturligt gravide. 

Jeg blev naturligt gravid efter at have fået hjælp til første barn via ivf. Jeg har kun 1 æggeleder, og min mand har nedsat sædkvalitet, derfor gik man direkte videre til ivf. Vi brugte ikke prævention efter fødslen og ca et år efter blev jeg så helt øko gravid 

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym

Jeg kan ikke stress nok hvor vigtigt det er at manden :

Ikke har varme i sæderne i bilen, at han tager daddy vitaminer 

Første gang blev gravid naturligt selvom lægen sagde dette var ikke en mulighed pga. Svær pcos - men vupti første æggeløsning 

nr 2 hjælp til mig pga. Lidt overvægtig og det er NO NO når man har pcos fordi mandelige kønshormoner sætter sig i mave fedet - 

skulle lave kunstig æggeløsning med tabl. Og sprøjter og skulle hjem at ha sex selv, men var så voldsomt påvirket af alle de hormoner at jeg var utrolig øm forneden, så da manden oveni har store.... ja en stor penis hjælp det ikke på det - så det blev en indseminering altså en IUI - gravid ned det samme da han havde det bedste sæd de havde målt nogenside!

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym

her fik vi hjælp til både nr. 1 og 2. Jeg fik hormoner og piller efter ÆL og oplægning og det tog begge gange lang tid og var meget opslidende.

efter nr. 2 var min mens helt uregelmæssig. Fik anbefalet gele royal ( håndkøb) hvor man tager dem første mens dag og så til man har æl. Jeg tog dem dog bare ca. 14 dage. Vi viste godt at mange havde sagt at de er øger chancen for graviditet. Vi tog det nu stille og roligt da chancen var meget lille og skulle det ske så var det ok.

4 måneder efter jeg begyndte at tage dem blev jeg gravid. Inge  af os to vitaminer inden. Vi brugte begge varme i sæderne. Vi gjorde alt det forkerte men blev alligevel gravid.

Nu har jeg en skøn baby på 1 måned

Anmeld Citér

21. september 2018

Imaong

koeapabshicar skriver:

Sikken et forløb i har været igennem :-( Men det lyder som om det Er gået godt to forsøg = to babyer  

Det lyder meget spændende det i laver nu 

Vi er/var uforklarligt barnløse. Jeg tror dog det er pga jeg har lavt stofskifte. Tror slet ikke at det problem blev behandlet godt nok af lægerne. Jeg har stadig lavt stofskifte så er spændt på om vi kan blive naturligt gravide 2. Gang. 

Vi har dog tabt os en del og er generelt begyndt at leve sundere. Vi overvejer at spise efter “spis dig gravid” nu her for at forberede kroppen selvom vi først vil igang om 6 måneders tid. 

Har faktisk hørt man ikk må blive naturlig gravid ved lavt eller for højt stofskifte men at man skal på nogen piller der reguler det så det bliver normalt men hvorfor man ikk må ved jeg ikk 

Anmeld Citér

21. september 2018

Mette0105

koeapabshicar skriver:

Vi var i behandling første gang med icsi pga meget lav sædkvalitet, og blev gravide naturligt 2 gang ��vi blev meget chokket! ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.