Spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.509 visninger
11 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2018

Anonym trådstarter

Hej

Har et par spørgsmål som jeg håber at I skønne kvinder måske kan svare på.

Hvor lang tid går der, fra man har spist noget, til det evt giver maveproblemer hos baby ? 

Hvordan ved jeg, om min baby har spist færdig på det ene bryst ? Nogle gange slipper hun efter få minutter og virker tilfreds, andre gange kan hun hænge der i halve og hele timer hvor det ik føles som om at der kommer mælk ud

Har I nogle gode bøvse stillinger ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

1. Pas. Jeg har aldrig oplevet maveproblemer hos mine børn pga mit madindtag.

2. Prøv at tage barnet fra når du føler det er hyggesut og ikke længere spisning. Hvis barnet brokker sig, lægger du bare til igen.

3. Den klassiske op på skulderen, gerne så højt at du fornemmer et tryk mod babys mave. Eller lig baby med maven mod din underarm (hovedet oppe ved dit albueled) og stryg baby med håndfladen op ad ryggen. De to virkede glimrende på mine unger  

Anmeld Citér

17. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

2. Prøv at tage barnet fra når du føler det er hyggesut og ikke længere spisning. Hvis barnet brokker sig, lægger du bare til igen.

3. Den klassiske op på skulderen, gerne så højt at du fornemmer et tryk mod babys mave. Eller lig baby med maven mod din underarm (hovedet oppe ved dit albueled) og stryg baby med håndfladen op ad ryggen. De to virkede glimrende på mine unger  

Det gør jeg også for det meste men hun vågner efter 20 minutter. Så er det lidt svært at vide om det er sult der vækker hende eller om det bare er søvn cyklus der tricker opvågningen

Anmeld Citér

17. september 2018

Kløver

Mor11 skriver:

Enig  

Anmeld Citér

17. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det gør jeg også for det meste men hun vågner efter 20 minutter. Så er det lidt svært at vide om det er sult der vækker hende eller om det bare er søvn cyklus der tricker opvågningen

Har du prøvet at give en sut?  

Anmeld Citér

17. september 2018

Tine B

Mor11 skriver:

Enig, bortset fra punkt 1.. 
Min datter tålte ikke at jeg spiste chokolade.. Der gik alt fra 2-8 timer inden reaktionen kom, alt efter hvor stor en mængde jeg havde spist. Det blev efterprøvet en del gange, fordi man ellers siger det er en skrøne at de kan påvirkes af ens madindtag. Men igen.. De påvirkes af koffein og alkohol, så hvorfor ikke nogle madvarer..  

Men det er langt fra sikkert, at din påvirkes af noget du spiser.. 

Anmeld Citér

17. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Har du prøvet at give en sut?  

Jeg vil helst prøve at undgå at give hende sut. . Også fordi det er ret svært at vænne dem af med det 

Anmeld Citér

17. september 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Jeg vil helst prøve at undgå at give hende sut. . Også fordi det er ret svært at vænne dem af med det 

Mit råd er at du overvejer det med sutten en ekstra gang  Den kan være en life saver i så mange situationer, både nu og på sigt !! Og det er sjældent et stort problem når de skal af med den...- og er der problemer, er de som oftest skabt af forældrene selv  

//Mette

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ai, det passer ikke altså ikke nødvendigvis, det handler om forældrenes vilje til at sætte grænser.

Jeg har lige "afvænnet" den yngste af 5 børn. Har aldrig haft problemer, denne gang tog det 2 døgn, hvor den blev efterspurgt, nu nævnes det ikke mere, og han sover fint uden.

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Personligt vil jeg heller 2-3 år, hvor barnet har en dejlig tryghed i sutten, og der nemt kan komme ro på. Og så 2 dage hvor barn spørger efter sut, når de skal afvendes.  End al den tid der bruges på, at undgå at give sut. Har 2 suttfri børn nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.