Hvordan har i fået et job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.125 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2018

Anonym trådstarter

Hej!

for snart 2 år siden gik jeg på barsel fra et job jeg hadede.. Dårlig løn, dårlige arbejstider og dårligt spykisk arbejdsmiljø. Jeg var lettet og overvevist om aldrig at skulle tilbage. 

Jeg begyndte derfor at søge jobs nogle måneder før min barsel sluttede og var til en enkel jobsamtale. Den gik så dårligt og jeg var slet ikke forberedt. Min hjerne var stadig i barsel mode. 

Da jeg nærmede mig slutningen af min barsel sagde jeg jobbet op, på trods af at jeg ikke havde et nyt på hånden. 

Nu her har jeg snart gået et år uden en eneste jobsamtale. Jeg er ved at skifte kurs da jeg alligevel ikke har været indenfor det felt jeg er uddannet i 4 år. Det er bare så svært. 

De jobs jeg søger er jeg på sin vis kvalificeret til men der er altid nogen der har mere erfaring eller lign. Jeg kan ikke søge de jobs jeg har erfaring og uddannelse indenfor fordi det er over 4 år siden jeg sidst var i sådan et job. 

Min komune har nægtet voksenlære på understøttelse og jeg kan ikke klare den på su.

hvordan er i bedst kommet videre? Skal snart starte i noget praktik men har før erfaret at det sjældent giver et job i sidste ende

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2018

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Hej!

for snart 2 år siden gik jeg på barsel fra et job jeg hadede.. Dårlig løn, dårlige arbejstider og dårligt spykisk arbejdsmiljø. Jeg var lettet og overvevist om aldrig at skulle tilbage. 

Jeg begyndte derfor at søge jobs nogle måneder før min barsel sluttede og var til en enkel jobsamtale. Den gik så dårligt og jeg var slet ikke forberedt. Min hjerne var stadig i barsel mode. 

Da jeg nærmede mig slutningen af min barsel sagde jeg jobbet op, på trods af at jeg ikke havde et nyt på hånden. 

Nu her har jeg snart gået et år uden en eneste jobsamtale. Jeg er ved at skifte kurs da jeg alligevel ikke har været indenfor det felt jeg er uddannet i 4 år. Det er bare så svært. 

De jobs jeg søger er jeg på sin vis kvalificeret til men der er altid nogen der har mere erfaring eller lign. Jeg kan ikke søge de jobs jeg har erfaring og uddannelse indenfor fordi det er over 4 år siden jeg sidst var i sådan et job. 

Min komune har nægtet voksenlære på understøttelse og jeg kan ikke klare den på su.

hvordan er i bedst kommet videre? Skal snart starte i noget praktik men har før erfaret at det sjældent giver et job i sidste ende

Jeg fik en uges praktik fra kommunen, hvor jeg selv kunne vælge hvor jeg ville være (ringede rundt og tilbød div. mulige arbejdsgivere, at de kunne have mig på prøve i en uge ganske gratis, med mulighed for forlængelse hvis det gik godt)

Det endte ud i at det fima der tog mig ind i praktik, lod det overgå til et løntilskudsjob og da det sluttede ansatte de mig som sommerferieafløser (en god måde at samle erfaring på) det har nu resulteret i en fastansættelse i samme firma

så det kan godt lade sig gøre igennem kommunens praktik ordning

Anmeld Citér

17. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Jeg har fået mit job efter at have været i praktik. Det var noget andet end hvad jeg er uddannet i. Da praktikken sluttede havde mine søde kollegaer sagt god for mig, så jeg kunne få et løntilskud stilling i en anden afdeling. Der gik kun et par uger, så søgte jeg en opslået stilling et andet sted, men relateret til hvor jeg var (det er indenfor det offentlige). Og de kaldte mig ind til samtale. Som de også sagde, blev jeg kaldt ind pga min praktik og nu løntilskuds job. Det var en rigtig god samtale, og jeg fik jobbet. De fik også en god reference fra den chef jeg havde under praktikken. Så det kan godt betale sig, selv om det kan virke som en lang vej til jobbet

Anmeld Citér

17. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Kender det så godt alt det du skriver. 

Jeg står i samme situation. Det er død svært at finde job. 

Hilsen en der har været arbejdsløs i 5 år nu (inkl barsel) 

søger jobs hver dag og som du siger. Kvalifikationerne er der. Erfaringen mangler 

Anmeld Citér

17. september 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

skiftede totalt fag..

er i uddannelse som slagter nu..

oprindelig kontor med administration.. blev træt af afslag så prøvede at finde en anden vej der kunne være interessant.. mit drømmejob er stadig kontor men har (næsten) accepteret at det forbliver en drøm..

kan klart anbefale en jobcoach/mentor fra kommunen til hjælp med at finde en ny vej..

når du rammer ikke at have brugt din uddannelse i 5 år så har du krav på hjælp til ny uddannelse via kommunen..

lyder virkelig som en dårlig kommune der ikke kan se fordelen i at uddanne fremfor at fastholde i arbejdsløshed..

hvis du nu skriver i din ansøgning at der er mulighed for praktik først for at teste om i passer sammen kan det være en fod frem foran de andre da de kan risikofrit se om i matcher og du får noget at putte i c.v'et så der ikke er for store huller..

Anmeld Citér

17. september 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg er faktisk nået igennem nåleøjet og skal til en samtale. Har i nogle gode råd. Tænker så det knager og brager over spørgsmål til firmaet og har styr på gode og svage sider

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.