Vagtlæge eller egen læge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg er 13+6, og har siden torsdag eftermiddag haft en konstant hovedpine. Vågner flere gange om natten pga den. Pamol tager toppen af isbjerget, og jeg synes det er ved at være rigtig ubehageligt. Min blodprocent var 7,5 for en måned siden. 

Det skal lige siges, at jeg tager hjertemagnyl (blodfortyndende) pga jeg har haft blodpropper i hjernen for nogle år siden, så jeg er ikke glad for længerevarende hovedpiner 

Bør jeg kontakte vagtlæge eller skal jeg vente til egen læge åbner i morgen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg ville sige vagtlægen, både pga. din historie og så kan det også være svangerskabsforgiftning

Anmeld Citér

16. september 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis det er noget som har stået på over længer tid, vil jeg tænke at det ka vente til i morgen, når lægen åbner. 

Men hvis du føler at det blir værre, ville jeg klart kontakte vagtlægen i dag. 

Tænker ik det er svangerskabsforgiftning, da det er noget, der først kommer meget sener i graviditeten. 

Udover det, så er det meget alm, at få hovedpine, når man er gravid. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. september 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Hvis det er noget som har stået på over længer tid, vil jeg tænke at det ka vente til i morgen, når lægen åbner. 

Men hvis du føler at det blir værre, ville jeg klart kontakte vagtlægen i dag. 

Tænker ik det er svangerskabsforgiftning, da det er noget, der først kommer meget sener i graviditeten. 

Udover det, så er det meget alm, at få hovedpine, når man er gravid. Vh Stine 

Tak for dit svar 

Anmeld Citér

16. september 2018

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Jeg ville sige vagtlægen, både pga. din historie og så kan det også være svangerskabsforgiftning

Men kan det være svangerskabsforgiftning så tidligt? 

Anmeld Citér

16. september 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Men kan det være svangerskabsforgiftning så tidligt? 

Hmm aner det faktisk ikke.. Troede, at man kunne få det gennem hele graviditeten.. Og jeg fik bare af vide af min læge, at hvis jeg fik virkelig kraftig hovedpine eller havde hovedpine i flere dage, så skulle jeg straks ringe til lægen eller fødegangen..
Derfor jeg tænker vagtlægen, for det lød som om, at det skulle klares ret hurtigt..
Men altså du kan da altid ringe til vagtlægen og se, hvad de siger.. Enten mener de, at det er alvorligt nok til at ville kigge på dig, eller også beder de dig om at ringe til egen læge i morgen

Anmeld Citér

16. september 2018

Anonym

Blodfortyndende kan give knaldende hovedepine.

Min migræne eksploderet,så jeg måtte stoppe.

Men med din historie i bagagen,ville jeg lige give en vagtlæge et kald.

Det er uhyrt sjældent man får svangerskabsforgiftning før uge 20.

Anmeld Citér

16. september 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. 

Var forbi vagtlægen, som tjekkede urin (så fin ud), fint blodtryk, ingen feber og en blodprocent på 6,8. 

Så skal forbi egen læge om nogle uger for at holde øje med blodprocenten, og hvis jeg fortsætter med hovedpine. 

Han tror det er pga massive spændinger og hævelse i min nakke, så tænker en tur forbi en massør kan gøre underværker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.