38+ og pludselig bange! kejsersnit? Kan jeg det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

959 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. september 2018

Anonym trådstarter

Hej, 

jeg ved ikke helt om det her kommer til at give mening - men vi giver det et forsøg..

jeg har fået en blodprop i lungerne, jeg er 38+4 og nu er jeg panisk for at føde. Jeg er anden gangs, så jeg ved godt hvad der venter ... men siden jeg har fået blodproppen er jeg begyndt at få skarpe smerter i brystkassen og åndenød hver gang jeg har plukkeveer, så jeg frygter ærligt talt de rigtige veer og selve fødslen. 

Jeg må ærlig indrømme, jeg har på ingen måde lyst til at føde - eller jo, jeg vil bare ikke have veer ... jeg vil 100 gange hellere gå 2 uger over tid og få hende ud ved kejsersnit end jeg vil have veer.. 

jeg har et stort ønske om planlagt kejsersnit, et ønske der først er opstået nu .. kan jeg nå at bede om det og i så fald, hvor skal jeg henvende mig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej, 

jeg ved ikke helt om det her kommer til at give mening - men vi giver det et forsøg..

jeg har fået en blodprop i lungerne, jeg er 38+4 og nu er jeg panisk for at føde. Jeg er anden gangs, så jeg ved godt hvad der venter ... men siden jeg har fået blodproppen er jeg begyndt at få skarpe smerter i brystkassen og åndenød hver gang jeg har plukkeveer, så jeg frygter ærligt talt de rigtige veer og selve fødslen. 

Jeg må ærlig indrømme, jeg har på ingen måde lyst til at føde - eller jo, jeg vil bare ikke have veer ... jeg vil 100 gange hellere gå 2 uger over tid og få hende ud ved kejsersnit end jeg vil have veer.. 

jeg har et stort ønske om planlagt kejsersnit, et ønske der først er opstået nu .. kan jeg nå at bede om det og i så fald, hvor skal jeg henvende mig?

Jeg ved ikke om du kan få et kejsersnit, men jeg tænker at du skal henvende dig til din JM og/eller din læge.

Jeg håber at det løser sig for dig 

Anmeld Citér

14. september 2018

Anonym

Du skal få snakket med nogen og gerne inden weekenden så evt ring til fg og høre af når du er så langt som du er. 

Og få en god snak med dem hvad der kunne være godt for dig for det er ikke entydigt om ks er en god ide når man har haft blodpropper 

Anmeld Citér

14. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej, 

Det er irrationel frygt, der rammer dig.

Kejsersnit er en operation, og risici for blodpropper øges markant ved operationer.

Prøv at isolere helt nøjagtigt, hvad du frygter?

Anmeld Citér

14. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er irrationel frygt, der rammer dig.

Kejsersnit er en operation, og risici for blodpropper øges markant ved operationer.

Prøv at isolere helt nøjagtigt, hvad du frygter?

Jeg frygter smerterne og åndenøden, jeg havde også åndenød under sidste fødsel (også blodpropper) men denne gang er det meget værre, især smerterne

Anmeld Citér

14. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal få snakket med nogen og gerne inden weekenden så evt ring til fg og høre af når du er så langt som du er. 

Og få en god snak med dem hvad der kunne være godt for dig for det er ikke entydigt om ks er en god ide når man har haft blodpropper 

Har en tid ved en læge på svangre på mandag, føler ikke FG lytter :-(

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.