Enlig og studierne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.898 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. september 2018

Anonym trådstarter

Hejsa 

er der mon nogen enlige der studere herinde?  Jeg er kommet ind på drømmestudiet, men for tiden er jeg rigtig meget i tvivl om det er det rette at gøre. 

Om jeg kan magte opgaven at studere og være selv om et lille barn. 

Så søger gode råd fra andre om hvordan jeres hverdag hænger sammen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2018

Anonym

Jeg læste til pædagog og var alene med min søn under hele uddannelsen. Det største problem for mig var praktikkerne, da aften/weekend vagter ikke hang super godt sammen med det at være alene. Men jeg løste det ved hjælp af god familie 

At læse op, skrive opgaver syns jeg ikke var svært, da han blev puttet ved 19.30 tiden, og så havde jeg tid derefter til at få læst.. 

jeg var i gruppen med en anden single mor, og vi havde en fælles forståelse for at vi arbejdede fra 8-15 på opgaven, 15-19 ich var børnetid og så kunne vi ringe sammen, hvis der var noget om aftenen. Det fungerede ret godt... vi skrev også bachelor sammen. 

Anmeld Citér

14. september 2018

sandramor

Jeg blev færdig som socialrådgiver i januar

Og mine børn var 9 og 2 da jeg startede...... Jeg synes på ingen måde det har været hårdt. Faktisk synes jeg at jeg har været enormt privilegeret, i det jeg ikke har skulle tænke på barns første sygedag, jeg var forholdsvis tidligt hjemme hver dag og ellers var der en del fridage 

Jo bevares jeg kunne oftest før læse lektier om aftenen, men jeg tænker det drejer sig om at finde en god rutine i det, og så synes jeg absolut ikke der var problematisk 

Nu hvor jeg er er ude på arbejdsmarkedet 37 timer om ugen og en daglig transporttid på 2 timer om dagen kan jeg ofte godt savne skolen, da der var mere luft og frihed der

Meeen så er det nok godt nok jeg fra d 1. Oktober starter nyt job på 30 timer om ugen

Anmeld Citér

14. september 2018

migxher

Jeg læser til pædagog og det fungerer super godt med små børn jeg er så dog ikke enlig men det tænker jeg ikke vil være problematisk. Jeg har mange korte dage og fridage så ungerne er ikke super længe i institution

Dog har det krævet lidt planlægning i praktikken da mine arbejdstider der nogle gange ramler sammen med tiderne i mine ungers egen institution. Så har deres far trådt til eller bedsteforældre. 

Anmeld Citér

15. september 2018

Ena

Godt nok er jeg ikke enlig, men har været studerende med tre børn og i arbejde med tre børn. Ville til enhver tid vælge at være studerende, det er langt nemmere - synes jeg. 

Anmeld Citér

15. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hejsa 

er der mon nogen enlige der studere herinde?  Jeg er kommet ind på drømmestudiet, men for tiden er jeg rigtig meget i tvivl om det er det rette at gøre. 

Om jeg kan magte opgaven at studere og være selv om et lille barn. 

Så søger gode råd fra andre om hvordan jeres hverdag hænger sammen 

Set i forhold til at være fuldtidsarbejdende kan jeg kun komme i tanker om fordele, bortset fra det økonomiske. Hvordan tænker du, det vil blive sværere end den hverdag, du har nu? Større fleksibilitet, mulighed for at “arbejde” om aftenen, tage barns sygedage uden at skulle melde det på jobbet etc. etc. 

Anmeld Citér

15. september 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Set i forhold til at være fuldtidsarbejdende kan jeg kun komme i tanker om fordele, bortset fra det økonomiske. Hvordan tænker du, det vil blive sværere end den hverdag, du har nu? Større fleksibilitet, mulighed for at “arbejde” om aftenen, tage barns sygedage uden at skulle melde det på jobbet etc. etc. 

Tænker om der er tid til at læse lektier, om det er en for stor mundfuld at skulle læse og tage en helt ny uddannelse �� og om økonomien kan fungere �� 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.