To tell or not to tell

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

596 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg er så heldig, at jeg er gravid med nummer 2, men det er stadig meget tidligt.. gætter selv på at jeg er ca. 6+2..

Er det for tidligt at fortælle det? Ved godt der kan gå meget galt endnu, men situationen er den, at jeg lider en del af kvalme, og det er svært at skjule på jobbet og overfor familien..

Det er begrænset, hvor mange dårlige undskyldninger jeg kan komme på..

Vi tænker at få en tidlig scanning omkring uge 8+0, men da vi står overfor en tid med familiearrangementer og tur med overnatning på jobbet, er det svært at vente 2 uger endnu..

Hvad gjorde I andre, der havde svært ved at skjule det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2018

Birthdaybaby

Fortæl det. 

Jeg delte det med min arbejdsgiver før 6+0 pga kvalmen, og der gik kun godt en uge mere, før jeg var nødt til at sygemelde mig. Min familie fik det at vide ifm sygemeldingen. 

Anmeld Citér

13. september 2018

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg er så heldig, at jeg er gravid med nummer 2, men det er stadig meget tidligt.. gætter selv på at jeg er ca. 6+2..

Er det for tidligt at fortælle det? Ved godt der kan gå meget galt endnu, men situationen er den, at jeg lider en del af kvalme, og det er svært at skjule på jobbet og overfor familien..

Det er begrænset, hvor mange dårlige undskyldninger jeg kan komme på..

Vi tænker at få en tidlig scanning omkring uge 8+0, men da vi står overfor en tid med familiearrangementer og tur med overnatning på jobbet, er det svært at vente 2 uger endnu..

Hvad gjorde I andre, der havde svært ved at skjule det?

Jeg fortalte det en uge efter jeg fik en positiv test. Dette gjorde jeg fordi at han uanset hvad, ville få det af vide. Hvis jeg aborterede havde jeg jo nok brug for et par sygedage, og der mente jeg, det ville være rart hvis han vidste det, så jeg ikke først skulle sætte ham ind i det(ikke at han har krav på at vide det, men for min egen samvittighedsskyld) . Og ellers ville han jo finde ud af det når jeg fortalte det og der skulle findes en barselsvikar. Desuden havde jeg det rigtig dårligt, så jeg synes det var rart at han vidst det, hvis mine kolleger blev bekymrede ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.