Vi har en pige på næsten 1 måned som desværre græder rigtig meget, da hun har noget bøvl med maven. Det er rigtig hårdt med en utrøstelig baby i mange timer om dagen. Heldigvis har jeg en mand som er meget engageret og gør alt hvad han kan, for at gøre dagen nemmere for mig og baby. Han er en helt fantastisk far og jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre, hvis han ikke var her til at tage over, når jeg ikke kan overskue gråden mere.
Desværre oplever han ofte at vires datter begynder at græde når han holder hende og han synes ikke at han kan trøste hende. Så kan jeg overtage og gråden stopper med det samme. Det gør ham rigtig ked af det og han siger ofte at han ikke tror vores pige kan li ham.
Selv om hun også græder hos mig og det nogengange er omvendt, hvor hun stoppe med at græde når det er ham der overtager, kan jeg ikke rigtig overbevise ham om at hun selvfølgelig godt kan li ham og at det er tilfældigt eller fordi jeg lugter af mælk.
Jeg er bange for at det er lidt selvforstærkende. Altså at når han er bange for at hun bliver ked af det, kan hun mærke hans usikkerhed og reagerer på det.
Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med det her indlæg. Måske høre om der er andre der har oplevet noget lignende, og hvordan i har håndteret det? Hvis der er nogen gode råd mod luft i maven og mavesmerter, er det selvfølgelig også meget velkommen
Anmeld
Citér