Hvilken søskendevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.536 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2018

Anonym trådstarter

Hej med jer!

Jeg vælger at være anonym, da det ikke er meldt ud til familie og omgangskreds, at vi venter os. 

Men det betyder ikke, at jeg ikke er i gang med de praktiske ting eller i hvert fald overvejer hvordan det skal løses når baby kommer til verden i marts og vi bliver forældre til to små med 19 måneders mellemrum. 

Jeg søger derfor råd omkring søskende vogn. Vores ældste vil være fyldt 19 måneder når baby kommer og vi skal derfor have anskaffet os en søskendevogn. Jeg hælder til en vogn hvor de sidder ved siden af hinanden og hvor baby kan være i lift/barnevognsdel og den store i klapvognssæde. 

Jeg har kigget på Bugagoo Donkey og er vild med at den også kan bruges til et barn. Men jeg synes den er dyr. Emmaljunga har vi også kigget på.

Så hvilke erfaringer har I? 

Jeg har lige et sidespørgsmål: Hvor længe er det nødvendigt med en klapvogn? Jeg er med på at det er tidligt at skippe ved 19 måneders alderen, men hvor gamle er børn når de vokser ud af klapvognen? 

Jeg håber I har læst med så langt og vil byde ind

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2018

Soonmom

Jeg tænker at en barnevogn med søskendesæde/ståbræt er mere relevant

Når det er sagt har vi en bugaboo donkey dou og er så glad for den , og den kan være i en Citroen c1 ��

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym

Vi står i samme situation - dog med 22 måneders aldersforskel mellem børnene. Vi kan ikke nøjes med søskende bræt/sæde da vi ikke ejer en bil. Så hvis ikke viklen fungerer er vi i samme 'dilemma'. 

Nu kender jeg intet til emmaljunga søskendevogn men har en barnevogn der efterhånden er meget løs i stellet og giver meget efter. Hvis ikke søskendevogn en er bedre vil jeg ikke have Emmaljunga - for der skal alligevel transporteres mange kilo i den.

Hvis man som os er på gåben til alt, tror jeg klapvogn er nødvendig i en del år. Vi har knap 3 km til dagpleje og der forestiller jeg mig ikke at hun kan gå ud selv. Hvis man har en bil og kun får brug for søskendevogn når man er på udflugt, så vil man sikkert opleve at det store barns sæde er mere overflødigt. 

Vi har endnu ikke bestemt os for hvad vi gør, vi venter indtil baby er ankommet med at beslutte os.

Anmeld Citér

13. september 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg tænker at en barnevogn med søskendesæde/ståbræt er mere relevant

Når det er sagt har vi en bugaboo donkey dou og er så glad for den , og den kan være i en Citroen c1 ��

Jeg synes den store er for lille til søskendesæde/ståbræt. I hvert fald til en start og så vil vi stadig gerne have mulighed for, at begge kan sove hvis vi skal på tur. 

Det lyder til at bugaboo donkey er pengene værd? 

Anmeld Citér

13. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi står i samme situation - dog med 22 måneders aldersforskel mellem børnene. Vi kan ikke nøjes med søskende bræt/sæde da vi ikke ejer en bil. Så hvis ikke viklen fungerer er vi i samme 'dilemma'. 

Nu kender jeg intet til emmaljunga søskendevogn men har en barnevogn der efterhånden er meget løs i stellet og giver meget efter. Hvis ikke søskendevogn en er bedre vil jeg ikke have Emmaljunga - for der skal alligevel transporteres mange kilo i den.

Hvis man som os er på gåben til alt, tror jeg klapvogn er nødvendig i en del år. Vi har knap 3 km til dagpleje og der forestiller jeg mig ikke at hun kan gå ud selv. Hvis man har en bil og kun får brug for søskendevogn når man er på udflugt, så vil man sikkert opleve at det store barns sæde er mere overflødigt. 

Vi har endnu ikke bestemt os for hvad vi gør, vi venter indtil baby er ankommet med at beslutte os.

Vi vil heller ikke nøjes med søskendesæde/ståbræt. Jeg vil gerne have en komfortabel løsning plus have mulighed for at begge børn kan sove hvis vi er på tur. 

Vi har Emmaljunga barnevogn og er glade for den. Det lyder til at I har en anden oplevelse. 

Vi kommer helt sikkert også til at bruge vikle. Tænker den bliver guld værd - så jeg håber, at baby synes det samme  

Det er en god idé at vente med at købe, så man ikke får købt for meget/unødvendigt. Vi har i forvejen barnevogn og to klapvogne til den store, så ingen farer for at vi ikke kan komme afsted når vi bare er der begge to  

Sig endelig til hvis I finder en løsning. Jeg tager imod alle råd med kyshånd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.