Ang. Skole og ferie..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2018

Anonym trådstarter

Sagen er den at bedsteforældre har spurgt om lov til at tage vores barn der lige er startet i 0 klasse med på en forlænget weekend i lalandia, hvordan gør man i forhold til skolen og er det okay ?  jeg synes det er en rigtig god ide men spørgsmålet er om man må.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2018

larven

I min datters klasse er der rigtig mange der har fået fri til, at tage på ferie udenfor skoleferien. Man skal have en seddel som man udfylder om årsag som så skal godkendes.

om det er ok er vel op til forældrene eller hvis den enkelte skole har en regel om det. 

Anmeld Citér

12. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Sagen er den at bedsteforældre har spurgt om lov til at tage vores barn der lige er startet i 0 klasse med på en forlænget weekend i lalandia, hvordan gør man i forhold til skolen og er det okay ?  jeg synes det er en rigtig god ide men spørgsmålet er om man må.... 

Der er ingen lov om det, så ja det må du gerne. De fleste skoler vil vist have en slags feroeansøgning, men hvis det kun er 1-2 dage, så ville jeg bare skrive til lærerne.

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Der er ingen lov om det, så ja det må du gerne. De fleste skoler vil vist have en slags feroeansøgning, men hvis det kun er 1-2 dage, så ville jeg bare skrive til lærerne.

Okay super tak for svar 

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym trådstarter

larven skriver:

I min datters klasse er der rigtig mange der har fået fri til, at tage på ferie udenfor skoleferien. Man skal have en seddel som man udfylder om årsag som så skal godkendes.

om det er ok er vel op til forældrene eller hvis den enkelte skole har en regel om det. 

Super tak for svar

Anmeld Citér

12. september 2018

Loa

Helt sikkert bare en besked til læren. Vi har haft vores datter ude af skolen både 1 og 1,5 uge, en besked til læren var nok...

Anmeld Citér

12. september 2018

Nea85

På min skole skal lederen godkende fravær, hvis det er mere end to dage. Hvis det er en dag eller to må jeg som lærer gerne give fri

Anmeld Citér

13. september 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi tager i sommerhus i dag torsdag, og jeg har bare skrevet til mine børns lærer, at de holder fri imorgen fredag.

Hvis det er over 1 uge skal vores skoleleder godkende det og man kommer til samtale.

Generelt synes jeg ikke, at man skal holde dem hjemme fra skole i utide - det er der rigtig mange som gør.

Sidste fredag var 25 % af eleverne væk fra skole i min datters klasse (3) 

Anmeld Citér

13. september 2018

migxher

Ja selvfølgelig er det da okay, det er dit barn (: Du giver selvfølgelig lige læren besked om fraværet og hvorfor. 

Anmeld Citér

14. september 2018

Anonym

Min søn har holdt en uges ferie i uge 40 de sidste mange år, fordi vi rejser der.. 

det er ikke kun i skolen at man skal lærer, det kan også gøres mange andre steder.. sidste år lærte han at slå kolbøtter under vand, og blev ret god til andet sprog og kultur. 

Det er ikke kun ved en tavle og i den klassiske skole ramme, at man kan lærer. Læring findes overalt, og børn er naturligt nysgerrige.. 

vi regnede med euro mønter på is priser og valuta.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.