Blødning efter kejsersnit/kateter - erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.630 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. september 2018

Primosep

Hejsa. 

Er lidt nysgerrig efter at høre fra andre som har fået foretaget kejsersnit, eller som kender til det.

Sagen er den at jeg fødte min datter via akut kejsersnit for 3 uger siden. Jeg mistede omkring 2 liter blod og lå med kateter 1,5-2 døgn efterfølgende.

Det er jo normalt at bløde fra skeden efterfølgende i op til omkring 8 uger. Dog har jeg læst at blødningen gerne skal aftage i styrke, allerede inden for de første uger.

Jeg har dog bare nu den følelse at jeg faktisk ikke rigtig bløder fra skeden længere, men at min blødning komme længere oppe/fremme. Altså muligvis fra urinrøret.

Er det overhovedet muligt? Jeg kan også fortsat føle ømhed ved urinrøret (tror det er der ømheden er placeret) når jeg f.eks. skal tisse kan det føles som om at nogle hiver lidt i det. Samme følelse jeg og så fik da kateteret stadig var i og sygeplejerskerne kom og rodede med slangen, så kunne det også føles som om at der blev hevet lidt i noget dernede. Jeg har fået testet at jeg ikke har fået blærebetændelse.

Men jeg kan godt blive lidt helt ret for om jeg kan have fået en rift eller noget som fortsat bløder, eller om det vitterlig er en hel normal blødning fra livmoderen.

Har nogle her prøvet noget lignende? Og lyder det helt skørt at man kan bløde fra urinrøret efter at have haft kateter i og så længe efter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså efter mit ks, der blødte jeg nærmest uændret i 5-6 uger efter.

Derefter blev blev det mindre og mindre, og efter Ca 8-9 uger, stoppede det helt.

Jeg ka ik huske følsen af, det du beskriver. Vh Stine 

Anmeld Citér

12. september 2018

sne190810

Du kan sagtens opleve de gener du beskriver, som følge af du har haft kateter siddende :-)

Anmeld Citér

12. september 2018

Primosep

sne190810 skriver:

Du kan sagtens opleve de gener du beskriver, som følge af du har haft kateter siddende :-)

Vil det sige at jeg også godt kan opleve at bløde derfra og går generne over igen af sig selv? :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.