Er så spændt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.541 visninger
14 svar
4 synes godt om
8. september 2018

Anonym trådstarter

Hej alle, 

måske der sidder nogle ledere/chefer herinde, som kan fortælle mig om hvornår en jobsamtale er en succes? 

Jeg var til samtale igår og jeg synes selv det gik rigtig godt. 

Mon Nogen kan fortælle mig, hvilke ting der evt gør, at de også synes det var en succes? 

I know... vent nu og se! Men wow jeg er spændt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2018

Mort3

Håber det bedste��

Som leder er en god samtale for mig, at den ansøgende tør snakke og fortælle noget og ikke bare svarer ja og nej. 

At man får øjenkontakt og kan holde den bare et kort øjeblik. 

At man som ansøger stemmer overens med den ansøgningen, som er har fundet interessant�� (Et eksempel kan være, at personen har skrevet at vedkommende er udadvendt og social, og så møder man til samtalen den mest stille og indelukkede person. Det sker også) 

Christina 

Anmeld Citér

8. september 2018

Anonym trådstarter

Mort3 skriver:

Håber det bedste��

Som leder er en god samtale for mig, at den ansøgende tør snakke og fortælle noget og ikke bare svarer ja og nej. 

At man får øjenkontakt og kan holde den bare et kort øjeblik. 

At man som ansøger stemmer overens med den ansøgningen, som er har fundet interessant�� (Et eksempel kan være, at personen har skrevet at vedkommende er udadvendt og social, og så møder man til samtalen den mest stille og indelukkede person. Det sker også) 

Christina 

Hvis du var interesseret, hvad ville du aå fx afslutnigsvis sige? Kontra hvis du IKke var interesseret ��

Anmeld Citér

8. september 2018

Mort3

Hvis du var interesseret, hvad ville du aå fx afslutnigsvis sige? Kontra hvis du IKke var interesseret ��

Jeg er selv en meget åben person, og synes jeg, at det har været en god samtale, så siger jeg det til vedkommende. 

Så kunne jeg finde på at runde af med noget ala: Tusind tak for en dejlig samtale, du har gjort et godt indtryk og givet en god mavefornemmelse. Hvis ikke det rigtig har været noget slutter jeg nok mere af i den dur af: Tak for samtalen, du hører fra mig senest der og der. 

Oftest ved man, især mig, igennem samtalen, om det bliver den person.

Anmeld Citér

8. september 2018

Anonym trådstarter

Mort3 skriver:

Jeg er selv en meget åben person, og synes jeg, at det har været en god samtale, så siger jeg det til vedkommende. 

Så kunne jeg finde på at runde af med noget ala: Tusind tak for en dejlig samtale, du har gjort et godt indtryk og givet en god mavefornemmelse. Hvis ikke det rigtig har været noget slutter jeg nok mere af i den dur af: Tak for samtalen, du hører fra mig senest der og der. 

Oftest ved man, især mig, igennem samtalen, om det bliver den person.

Tak. 

Her blev der sluttet af med, at spørge hvad jeg skulle have i løn, samt fortalt om arbejdspladsen andre personalegoder. Er det kotume, eller et godt tegn?? 

Anmeld Citér

8. september 2018

Mort3

Anonym skriver:

Tak. 

Her blev der sluttet af med, at spørge hvad jeg skulle have i løn, samt fortalt om arbejdspladsen andre personalegoder. Er det kotume, eller et godt tegn?? 

Hmm, 

Umiddelbartner det ikke noget jeg fortæller om, hvis ikke jeg har fundet samtalen interessant. Men det er ikke lige det, som jeg slutter af med. Men om det er kotume eller ej, det er svært at svare på, det kommer jo an på den der afholder samtalen.

Men tænker ikke, at der er et skidt tegn, slet ikke.

Og det er også svært at samligne samtaler og samtalestile. Der er enormt stor forskel på, om det er i en større virksomhed eller i en lille. Hvilke stillingee søges, er lønnen til forhandling eller ikke osv��

Anmeld Citér

8. september 2018

Anonym trådstarter

Mort3 skriver:

Hmm, 

Umiddelbartner det ikke noget jeg fortæller om, hvis ikke jeg har fundet samtalen interessant. Men det er ikke lige det, som jeg slutter af med. Men om det er kotume eller ej, det er svært at svare på, det kommer jo an på den der afholder samtalen.

Men tænker ikke, at der er et skidt tegn, slet ikke.

Og det er også svært at samligne samtaler og samtalestile. Der er enormt stor forskel på, om det er i en større virksomhed eller i en lille. Hvilke stillingee søges, er lønnen til forhandling eller ikke osv��

Tusinde tak, for dine svar  sødt af dig, at bruge tid på.

Anmeld Citér

8. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg var til jobsamtale for 3 uger siden. Jeg synes det er vigtigt at man er forberedt og selv har spørgsmål - altså det er ikke bare dem der skal vurdere om de vil have dig men du skal også vurdere om stedet er noget for dig. 

Her sluttede de af med at sige hvormanfe ansøger der var, hvor mange der kom til samtale. De vil efter den sidste samtale enten vælge en eller indkalde til endnu en samtale hvis det står mellem to og de er i tvivl. Der gik dog kun 5 min fra jeg var ud af døren til jeg blev ringet op med tilbud om job. Så tror ikke man kan gætte sig frem udfra de sidste ord. 

Held og lykke. Håber du får jobbet

Anmeld Citér

9. september 2018

Tip!

Da jeg var til samtale og fik min stilling, så havde jeg en god følelse i maven, om at samtalen var forløbet godt og at jeg havde gjort et godt indtryk.. 

senere på eftermiddagen ringede lederen og sagde, at de gerne ville tilbyde mig en stilling. Der var 43 ansøgere og 6 til samtale. 

så det handler i den grad også om kemi mellem den nyansatte, leder og kollegaer. Min tætteste kollega idag, var med til at ansætte mig.. 

Anmeld Citér

9. september 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Tak. 

Det er helt standard at spørge til lønkrav. Så bruger man ikke unødig tid på folk hvor enderne ikke kan mødes

Ofte kan man fornemme om det er gået godt. Bliver der smilet osv. Men ofte siger man som leder ikke alt for meget om det er gået godt osv.

Hvis du ikke går videre så husk at spørge hvad der gjorde udslaget. 

Det er altid godt at havde printet årsrapport eller andet fra hjemmesiden - så ser man forberedt ud. Også altid interessant at kende værdierne osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.