Ondt i klitoris efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.968 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg har et måske lidt underligt spørgsmål. Jeg har født for nyligt og har her efterfølgende fået rigtig ondt i klitoris! Den er især øm ved berøring.

Er det normalt?

Jeg fik under fødslen en 2. Grads brusning i mellemkødet og 2 indvendige bristninger. Der er desværre et par sting der er sprunget op i mellemkødet, ellers er jeg helet helt normalt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2018

Anonym

Hej.

Jeg ved ikke om det er normalt. Men sådan havde jeg det også. I ret lang tid faktisk.. tror først det var ca 3 mdr efter fødslen at det ikke var ubehageligt altid, når jeg rørte området, eller strak mig, hvor det også kunne mærkes sommetider. 

Jeg blev for øvrigt slet ikke syet.

Anmeld Citér

8. september 2018

Anonym

Jeg havde det også sådan, men det var allerede bedre før 8 ugers undersøgelsen. Jeg har ind imellem stadig lidt ondt, men det er mit arvæv. (Jeg fik en bristning helt oppe ved klitoris, som måtte sys)

Men men! Jeg synes du skal nævne det til 8 ugers undersøgelsen og få en henvisning til en gynækolog. For helt ærligt. De praktiserende læger ved knap nok hvad der er normalt dernede efter en fødsel. (Min egen læge sagde ordret "nå i det mindste står det hele ikke åbent" -seriøst? Som om det var eneste succes kriterium) Og det er ikke normalt at have voldsomt ond "bare fordi man har født".

Anmeld Citér

8. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde det også sådan, men det var allerede bedre før 8 ugers undersøgelsen. Jeg har ind imellem stadig lidt ondt, men det er mit arvæv. (Jeg fik en bristning helt oppe ved klitoris, som måtte sys)

Men men! Jeg synes du skal nævne det til 8 ugers undersøgelsen og få en henvisning til en gynækolog. For helt ærligt. De praktiserende læger ved knap nok hvad der er normalt dernede efter en fødsel. (Min egen læge sagde ordret "nå i det mindste står det hele ikke åbent" -seriøst? Som om det var eneste succes kriterium) Og det er ikke normalt at have voldsomt ond "bare fordi man har født".

Jeg skal heldigvis til kontrol ved en gynækolog 3 mrd efter fødsel, pga de sting der ikke holdt. De vil tjekke at det alligevel er helet ordentlig og at det ikke gør noget ved “funktionerne”. 

Men ja, jeg nævner det lige ved 8ugers undersøgelsen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.