Bare lyver og er flabet. Intet hjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
6 svar
1 synes godt om
7. september 2018

Anonym trådstarter

Hvad gør man?

Barn på 10 år både lyver og er flabet nærmest hele tiden. Gør nærmest det modsatte af hvad der bliver bedt om. Konsekvenser har ingen effekt. 

Hvad gør man lige?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2018

Maricella

Profilbillede for Maricella

Du smutter på nærmeste bibliotek, låner "drop opdragelsen" af Fie Højby og læser den 

Anmeld Citér

7. september 2018

Tine B

Hvilke konsekvenser er der? Og bliver de overholdt? Kan du komme med nogle eksempler?

Anmeld Citér

7. september 2018

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Hvilke konsekvenser er der? Og bliver de overholdt? Kan du komme med nogle eksempler?

Det kan være fratagelse af elektronik. Fratagelse af legeaftaler hvis det barnet har lavet har været sammen med andre børn. Det kan være at fratage hende den ting barnet nu engang bruger når barnet bliver bedt om at stoppe med noget.

Anmeld Citér

7. september 2018

serinasmor

Har barnet nogle problemer i skolen, med vennerne eller føler sig overset på anden vis ? 

Har I snakket med barnet om der er noget h*n er ked af ? 

Vi har haft svære perioder med vores på 8. Det der har hjulpet her var at vi begyndte at sætte fokus på . alle de gode ting der var sket i løbet af dagen. 

Hver aften sætter vi os og skriver 3 gode ting ned som er sket i løbet af dagen - det kan være altmuligt fra: 
Jeg var supergod til at tømme opvaskemaskine
Solen skinnede i dag og det var rart
Det regnede og det var sjovt at hoppe i vandpytter
Vi har fået en Slikkkepind af Anton fordi han har fødselsdag
Farmor kom på besøg
Der var disneysjov
Jeg fik lov til at se youtube og lærte at lave en barbiebikini
Vi har spillet et sjovt spil
I dag har vi bagt en kage
Jeg har tegnet en flot drage

Hovedsagen er at hun selv finder frem til de gode ting og på den måde får vendt sit mindset dag for dag til at se de positive og give dem opmærksomhed - fremfor at have fokus på de negative ting. 

Det lyder banalt - men det har VIRKELIG ændret vores hverdage. 
og vi kan se, at hvis vi glemmer det et par dage så bryder helvede løs. Vi har gjort sådan siden marts eller april i år. 

Anmeld Citér

7. september 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Først vil jeg sige det er alfa og omega at der er konsekvenser og de bliver overholdt. Gør I allerede det og det har ingen effekt så må I skrue op for konsekvenserne så det er hårdere og gør mere “ ondt “ på hende. Fratag elektronik på ubestemt tid, fjern en legeaftale hun virkelig gerne vil til, drop en Tivolitur eller andet I ved hun virkelig gerne vil hvis hun ikke stopper - og så gør det selvfølglig. 

Anmeld Citér

7. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvad gør man?

Barn på 10 år både lyver og er flabet nærmest hele tiden. Gør nærmest det modsatte af hvad der bliver bedt om. Konsekvenser har ingen effekt. 

Hvad gør man lige?

Til en start vil jeg nok tage en snak med barnet og hvordan han/hun har det? Er der noget der trykker, og er der noget som har ændret sig i barnets liv..?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.