Kalium mangel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. september 2018

Anonym trådstarter

er der nogen der har erfaringer med kalium mangel? 

Jeg fik taget en blodprøve ved lægen for et pr uger siden det påviste for lav kalium, fik derfor taget en ny et par dage senere, stadig for lav men steget en smule. Kontrol prøve med svar i dag at den var faldet yderligere - nu på 2,6. 

Jeg har det dybt underligt (med en influenza oveni pt) men blev for ca et halvt år siden indlagt pga rytmeforstyrrelser og forhøjet inzymer i hjertet. Udskrevet tre dage efter fordi man ikke fandt en årsag og nu det her - føler stadig nogle gange at mit hjerte banker unaturligt. 

Skal have taget endnu en kontrol prøve i morgen, men bliver da lidt bekymret og nysgerrig efter hvad der kan gøres ved det. Nogen med erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2018

Sandbjerg

Profilbillede for Sandbjerg

Hej.

Jeg har lidt af kalium mangel i 12-13 år. Mit er forbundet med at jeg har forhøjet blodtryk. Din kaliumtal er ikke meget for lavt. Men behandlingen er kaliumtabletter. Jeg har spist 3 x 750 mg dagligt i 12 år. 

Anmeld Citér

5. september 2018

Anonym trådstarter

Sandbjerg skriver:

Hej.

Jeg har lidt af kalium mangel i 12-13 år. Mit er forbundet med at jeg har forhøjet blodtryk. Din kaliumtal er ikke meget for lavt. Men behandlingen er kaliumtabletter. Jeg har spist 3 x 750 mg dagligt i 12 år. 

Skal man bare acceptere en behandling med kalium tilskud uden at nå til bunds i hvad der er skyld i det? 

Når man googler står der at hvis det er under 2,5 eller over 7 så er man i livsfare (nærmest død��) så synes 2,6 lød meget lavt. Dejligt at du kan berolige mig lidt på det punkt.  

Anmeld Citér

5. september 2018

Sandbjerg

Jeg ved ikke om man skal acceptere det. Det er nok meget individuelt. Forklaringen på mig lave kaliumtal er at min nyre udskiller det så jeg tisser det ud uden at min krop optager der. Så derfor spiser jeg så stor en dosis.

Det er også farligt hvis det er meget lavt eller meget højt. Mit var på 1,5 da det blev opdaget for 12 år siden. Så jeg kom i intensiv behandling og så har det været mere eller mindre stabilt lige siden. 

Jeg synes det er en nådig behandling at skulle spise kosttilskud dagligt. Du kan også vælge at give den ekstra gas med citrusfrugter og bananer. Det gjorde jeg indledningsvis, men kørte helt død i citrussalat. 

Anmeld Citér

6. september 2018

Anonym trådstarter

Sandbjerg skriver:

Jeg ved ikke om man skal acceptere det. Det er nok meget individuelt. Forklaringen på mig lave kaliumtal er at min nyre udskiller det så jeg tisser det ud uden at min krop optager der. Så derfor spiser jeg så stor en dosis.

Det er også farligt hvis det er meget lavt eller meget højt. Mit var på 1,5 da det blev opdaget for 12 år siden. Så jeg kom i intensiv behandling og så har det været mere eller mindre stabilt lige siden. 

Jeg synes det er en nådig behandling at skulle spise kosttilskud dagligt. Du kan også vælge at give den ekstra gas med citrusfrugter og bananer. Det gjorde jeg indledningsvis, men kørte helt død i citrussalat. 

Jeg spiser banan hver dag og i takt med jeg er vegetar så får jeg masser mad der burde have høje indhold af kalium. Derfor undre det mig også lidt. 

Anmeld Citér

6. september 2018

Sandbjerg

Jeg skal ikke kunne sige om det er nok at du spiser banan hver dag. Fordi min krop udskiller kalium så skulle jeg spise 20-25 bananer og appelsiner hver dag. Og det kan jeg selvsagt ikke. Men jeg ville tage det helt roligt. Kaliumtabletter kan købes i håndkøb på apoteket, hvis behovet skulle opstå. Men det tænker jeg at din læge skal fortælle dig, hvis du skal begynde at gøre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.