Konstant hovedpine og gør underlige ting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.728 visninger
13 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg bør måske snakke med lægen, eller også er det normalt? Vil i hvert fald høre om bogen har prøvet noget lignende og hvad det evt kan skyldes. 

Den sidste halvanden uge har jeg haft mere eller mindre konstant hovedpine, men som kan holdes nede med 2 panodiler hver 4-6 time. 

Udover det tager jeg mig selv i at sige/gøre mærkelige ting. 

1. Stod og skar gulerødder ud og plejer st give enderne til vires hunde. den ene blev dog aflivet for 2 mdr siden så nu har vi kun en. Jeg giver hunden et stykke gulerod og står så i hvad keg tror var et par minutter og undrer mig over hvor den anden er før det går op for mig at han blev aflivet for 2 mdr siden. 

2. Var ved st klæde mig af, smider min bh i toilettet i stedet for vasketøjskurven og først DS jeg har trukket ud opdager jeg fejlen. 

3. Henter min yngste i dagplejen- dagplejemor giver mig noget skiftetøj med hjem og jeg afslutter med "tak skat" og går. Først ude i bilen lægger jeg mærke til hvad jeg sagde. 

4. Henter min store i børnehaven om eftermiddagen. Går ind og siger godmorgen til pædagogerne og først da de kommenterer går det op for mig hvad jeg sagde. 

Måske er det ingenting- men alligevel bekymrer det mig lidt. Nogen der har prøvet noget lignende? ��‍♀️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2018

God-mor

Anonym skriver:

Jeg bør måske snakke med lægen, eller også er det normalt? Vil i hvert fald høre om bogen har prøvet noget lignende og hvad det evt kan skyldes. 

Den sidste halvanden uge har jeg haft mere eller mindre konstant hovedpine, men som kan holdes nede med 2 panodiler hver 4-6 time. 

Udover det tager jeg mig selv i at sige/gøre mærkelige ting. 

1. Stod og skar gulerødder ud og plejer st give enderne til vires hunde. den ene blev dog aflivet for 2 mdr siden så nu har vi kun en. Jeg giver hunden et stykke gulerod og står så i hvad keg tror var et par minutter og undrer mig over hvor den anden er før det går op for mig at han blev aflivet for 2 mdr siden. 

2. Var ved st klæde mig af, smider min bh i toilettet i stedet for vasketøjskurven og først DS jeg har trukket ud opdager jeg fejlen. 

3. Henter min yngste i dagplejen- dagplejemor giver mig noget skiftetøj med hjem og jeg afslutter med "tak skat" og går. Først ude i bilen lægger jeg mærke til hvad jeg sagde. 

4. Henter min store i børnehaven om eftermiddagen. Går ind og siger godmorgen til pædagogerne og først da de kommenterer går det op for mig hvad jeg sagde. 

Måske er det ingenting- men alligevel bekymrer det mig lidt. Nogen der har prøvet noget lignende? ��‍♀️

Det ville jeg helt sikkert snakke med lægen om. Føler du dig stresset? 

Anmeld Citér

4. september 2018

Hectar

Det kan være alt og det kan være intet. I værste fald kan det være en hjerneblødning eller blodprop du har haft. I bedste fald er det ganske ufarligt og skyldes måske en ting som stress. Uanset hvad ville jeg give lægen et kald i morgen tidlig når de åbner, alternativt vagtlægen i aften.

Anmeld Citér

4. september 2018

Anonym

Hectar skriver:

Det kan være alt og det kan være intet. I værste fald kan det være en hjerneblødning eller blodprop du har haft. I bedste fald er det ganske ufarligt og skyldes måske en ting som stress. Uanset hvad ville jeg give lægen et kald i morgen tidlig når de åbner, alternativt vagtlægen i aften.

Synes det er lidt foruroligende at du skriver. I værste fald hjerneblødning eller blodprop og i bedste fald ufarligt som stress?? Stress er bestemt ikke ufarligt og skal tages sindsygt alvorligt. 

Ts. Jeg lider af kraftig stress i de slemme perioder er jeg som du beskriver. Nogle dage så slemt at jeg glemmer at tage sko på om morgenen og opdager det først når min søn kigger på mig og siger “moar ikk sko på?”. Jeg synes du skal komme afsted til lægen 

Anmeld Citér

4. september 2018

NosaNosa

Er du måske startet op på job for nylig efter sommerferien? Så tænker jeg at din hovedpine kan skyldes spændinger fra ryg/nakke/skuldre. Jeg får ondt i hovedet af at sidde i vores sofa, fordi jeg får spændinger.

Er alle de hændelser du påtaler sket indenfor MEGET kort tid? Eller er det mere en samlet liste over alle de gange du har gjort noget besynderligt - for vi har jo alle en liste over meningsløse handlinger vi har gjort.

Jeg ved ikke om man skal gå til læge, eller om du kan forsøge at tænke over hvad der foregår. Nogle gange virker det som vane-handlinger. Andre gange kommer man altså til at smide ting i toilettet i stedet for vasketøjskurven. Frugt i fryseren og ost i køkkenskabet.

Anmeld Citér

4. september 2018

Anonym

Hectar skriver:

Altså, hvad pokker er der med folk og den lægevagt?! 

Hvad er det du vil have vagtlægen skal gøre i aften, som egen læge ikke kan gøre i morgen? Det er jo ikke en akut opstået ting, når TS skriver det har været der i minimum 1 uge.. Hvis hovedpinen fx pludselig blev eksplosivt forværret, så ja.. Så ringer man til lægevagten.

Ellers bestiller man en tid hos egen læge! 

Anmeld Citér

4. september 2018

Anonym trådstarter

NosaNosa skriver:

Er du måske startet op på job for nylig efter sommerferien? Så tænker jeg at din hovedpine kan skyldes spændinger fra ryg/nakke/skuldre. Jeg får ondt i hovedet af at sidde i vores sofa, fordi jeg får spændinger.

Er alle de hændelser du påtaler sket indenfor MEGET kort tid? Eller er det mere en samlet liste over alle de gange du har gjort noget besynderligt - for vi har jo alle en liste over meningsløse handlinger vi har gjort.

Jeg ved ikke om man skal gå til læge, eller om du kan forsøge at tænke over hvad der foregår. Nogle gange virker det som vane-handlinger. Andre gange kommer man altså til at smide ting i toilettet i stedet for vasketøjskurven. Frugt i fryseren og ost i køkkenskabet.

Jeg studerer så på den front er der ikke sket ændringer. 

Alle de ting jeg skriver er sket indenfor de sidste 14 dage hvor hovedpinen også har stået på.. ☺️

Anmeld Citér

4. september 2018

heaven

Jeg synes du skal ringe og drøfte det med lægen imorgen.... måske er det noget der kræver lidt undersøgelser, måske er det ingenting - det kan vi ikke vurdere herinde... jeg ville klart kontakte læge.

Anmeld Citér

4. september 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes helt klart du ska tage til læge i morgen! Syntes det lyder ret bekymrende!

En af mine kollegaer blev sparket i hovedet, hvilket gjorde at der var en lille blodåre i halsen, som fik en lille "flænge" så der sev lidt blod ud, gav ham hovedpine og i perioder var letter forvirret. Han blev sygemeldt og sku tage den med ro.

Det ka også skyldes stress. 

En lille blodprop eller noget helt andet. Vh Stine 

Anmeld Citér

4. september 2018

Mamacita til 2 piger

Længerevarende hovedpine kan være symptom på alt muligt! 

Jeg er kronisk hovedpinepatient (dog gennem mange år!) men i starten af min udredning, så blev jeg scannet og alt muligt for at udelukke blødninger, tumorer osv. 

Jeg har studeret nærmest alt litteratur om hovedpiner på godt og ondt, så se at komme afsted til lægen. Hovedpine og ændret adfærd over så kort en periode lyder bekymrende i mit hoved og skal klart undersøges a.s.a.p.! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.