Irriteret hud på brystet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2018

MEF

Jeg ammer min datter og hun spiser rigtig fint. Men jeg har virkelig meget mælk! Så meget at jeg kan fylde et stort ammeindlæg på under en time. Det fosser simpelthen ud af mig. Det betydet at huden omkring min brystvorte konstant ligger op ad et fugtigt ammeindlæg og blive rød, irriteret og knoppet. 

Er der nogen der har haft samme problem? Er der noget godt at smører med? Eller er der måske nogle ammeindlæg der er bedre end andre? Lige nu bruger jeg dem fra mininor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2018

God-mor

MEF skriver:

Jeg ammer min datter og hun spiser rigtig fint. Men jeg har virkelig meget mælk! Så meget at jeg kan fylde et stort ammeindlæg på under en time. Det fosser simpelthen ud af mig. Det betydet at huden omkring min brystvorte konstant ligger op ad et fugtigt ammeindlæg og blive rød, irriteret og knoppet. 

Er der nogen der har haft samme problem? Er der noget godt at smører med? Eller er der måske nogle ammeindlæg der er bedre end andre? Lige nu bruger jeg dem fra mininor.

Mit bedste råd er at lufttørre, når det kan lade sig gøre. Derudover har jeg været glad for at smøre både med lanolin og E-vitamin salve  Det er begge gode produkter til netop det, og virker hurtigt. Og så er det bare at skifte ammeindlæg ofte så de ikke når at blive alt for våde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.