Hun vil kun sove ved brystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
4 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september 2018

Anonym trådstarter

Hej damer.

jeg fødte fir 14 dage siden, en sund og rask pige. Pga lidt tumult i starten, havde jeg lidt svært ved at få amningen til at køre, men det er der helt styr på nu og hun elsker at ligge ved brystet! Måske lige lidt for meget faktisk. Hun vil simpelthen ikke sove, med mindre hun har mit bryst i munden! Det gør det jo helt umuligt at ligge hende i hendes egen seng og gør at vi hver nat ligger og ammer til hun falder i søvn, hvorefter hun sover med brystet i munden og derfor helt op ad mig. Det gør at jeg sover rigtig dårligt. Jeg er bange for at mase hende i søvne, eller for at hun bliver for varm. Hvis jeg skubber mig væk fra hende bliver hun straks urolig og græder. Jeg har prøvet at give hende en sut, men det er kun en meget kortvarig løsning og jeg tror måske det er kropskontakten mere end det er brystet, som hun har brug for.

Er der måske nogen der har nogle gode fif til en lidt træt førstegangs mor? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Accepter det og så sov for Guds skyld når hun sover! 

Hun er kun 14 dage gammel. Hele hendes verden er dig og det er det eneste hun kender og finder tryghed i. Min søn var ligeså og jeg endte med at amme liggende og tage mange små lure i løbet af dagen. 

Husk det kun er en periode, om få uger er hun videre og så er det noget andet I kæmper med. Alt med børn er faser 

Anmeld Citér

3. september 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Begge mine var sådan specielt de første 2-3 mdr.  Med den første var jeg også en smule nervøs, men slet ikke her anden gang. Vi har indrettet sengen til det; skubbet den op af væggen og bygget en stor sengehestes langs hele den frie side, så kun fodenden er fri. Nu ammer vi liggende, og jeg sover udemærket, udover lige det minut hun vækker mig og jeg lægger hende til babs. Den første tid ammede vi laid back, og jeg sov derfor halvt siddende stablet op med puder i ryg og under armene. 

Så ingen råd herfra til at ændre det, men blot acceptere det. Hun er så lille og ny  (Når det er sagt, kan beg selvfølgelig sagtens se, at det er et problem, hvis du ikke kan sove).

Anmeld Citér

3. september 2018

NosaNosa

Hvis det er generende at sove med barnet liggende ved brystet, ville jeg helt sikkert give en sut som du også siger. Jeg ville ikke skubbe barnet væk, men lade det ligge hos mig. Hvis ikke du ønsker at gøre det til "vane" at amme hende i søvn (med risiko for at hun SKAL have bryst i munden) ville jeg ikke begynde at liggeamme. Jeg mener man siger at man ikke må dele dyne med barnet. Så du skal sørge for at skabe en god balance. Måske bare en body og kun dyne på benene. 

Vi samsover herhjemme men vi kan absolut ikke sove med vores barn i armene. Er du da vimmer jeg bliver øm i nakke, ryg og skulder. Vores datter sov altid i vores arme om dagem og vi puttede ikke men tog hende med i seng når vi selv gik i seng. Vi svøbte hende enten i et svøb eller babydynen og gav hende sin JellyCat kanin jeg tror den er 23 cm. Kaninen er i dag uundværlig. 

Prøv at skabe masser tryghed. Babynest/slange skal måske være tæt på jeres datter. Dynen skal måske være "stram" omkring hende.

Og tillykke med den vellykkede amning. Sikke et fantastisk scenarie at hun bare søger bryst og tryghed hos dig. Hvis mit næste barn er sådan, bliver jeg så glad 

Anmeld Citér

3. september 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar

Jeg er da glad for at høre at der er andre der har fået det til at fungerer med en baby der kun vil sove ved sin mor! Jeg må jo prøve at få det til at fungere, indtil hun er klar til at sove selv. 

Det hjælper heller ikke på det at man får sådan en angst-pjece fra sygehuset, med hvordan man undgår vuggedød, hvor jo noget at det vigtige er at baby skal havd plads omkring sig når de sover. Men min baby vil ikke ha plads! Hun vil bare ha sin mor helt tæt på. 

Jeg får besøg af sundhedsplejerske i morgen, så snakker jeg nok lige med hende om det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.