Hvis det er generende at sove med barnet liggende ved brystet, ville jeg helt sikkert give en sut som du også siger. Jeg ville ikke skubbe barnet væk, men lade det ligge hos mig. Hvis ikke du ønsker at gøre det til "vane" at amme hende i søvn (med risiko for at hun SKAL have bryst i munden) ville jeg ikke begynde at liggeamme. Jeg mener man siger at man ikke må dele dyne med barnet. Så du skal sørge for at skabe en god balance. Måske bare en body og kun dyne på benene.
Vi samsover herhjemme men vi kan absolut ikke sove med vores barn i armene. Er du da vimmer jeg bliver øm i nakke, ryg og skulder. Vores datter sov altid i vores arme om dagem og vi puttede ikke men tog hende med i seng når vi selv gik i seng. Vi svøbte hende enten i et svøb eller babydynen og gav hende sin JellyCat kanin jeg tror den er 23 cm
. Kaninen er i dag uundværlig.
Prøv at skabe masser tryghed. Babynest/slange skal måske være tæt på jeres datter. Dynen skal måske være "stram" omkring hende.
Og tillykke med den vellykkede amning. Sikke et fantastisk scenarie at hun bare søger bryst og tryghed hos dig. Hvis mit næste barn er sådan, bliver jeg så glad 

Anmeld
Citér