Øv, jeg er bare så træt både psykisk og fysisk.
Min søn på knapt 2 år er begyndt på ikke at ville sove om aftenen. Han er træt nok og sidder og gaber, men når han så er kommet i seng vil han bare ikke sove. Der kan snildt gå op til to timer hvor vi bliver ved med at gå op og putte ham før han rent faktisk endelig bliver liggende.
Sutten kaster han ud af sengen hver gang, hvilket også er irriterende.
Og som om det ikke er slemt nok, så er han også begyndt at vågne sindsygt tidligt om morgenen; nemlig omkring klokken 4. Han er bare pang vågen da og først vågner jeg af at han bare sidder/ligger og snakker derinde og efter 10-30 minutter giver han sig til at skrige.
Han vil som regel ikke have mad når han står op, men først efter lidt tid, så jeg tror ikke at det er sult der er skyld i det og han får en slurk vand hvis han vågner om natten, så jeg tror heller ikke at tørst er synderen. Han virker bare til at være færdig med at sove på det tidspunkt.
Kan det virkelig passe at han bare sådan lige skærer 3-4 timer af sin søvn fra den ene dag til den anden, så han nu kun sover 7-8 timer hver nat, med 3-4 opvågninger?
Han sover i øvrigt én lur om dagen på 1½ til 2½ time. Så han sover altså kun mellem 8½-10½ time på et helt døgn. Jeg synes at det virker af meget lidt til en dreng i hans alder...
Anmeld
Citér