Tur med baby - lav fødselsvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.282 visninger
9 svar
3 synes godt om
2. september 2018

HBV

Hej 

SÅ fødte jeg endelig - og endda på terminsdagen   lynfødsel, men en god én af slagsen. 

Min lille pige ..er lille  hun vejer 2760 gr. Ved I om der er nogle retningslinjer for at tage babyer ud og gå tur ? Kan jeg gøre det allerede nu eller skal hun veje noget bestemt ? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2018

MEF

jeg ved ikke om der er nogen regler ift hvornår i må komme ud, men jeg vil bare lige sige stort tillykke med guldklumpen og sikke en masse fint hård!

Anmeld Citér

2. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er jo ikke koldt, så jeg ville ikke være nervøs for at gå en tur i det gode vejr  

Anmeld Citér

2. september 2018

A38

Min pige vejede også omkring de 2700 gram, og jeg læste på nettet at de anbefaler at baby er over 3 kilo, før de kommer i barnevogn. Jeg vendte det med min sundhedsplejerske og den anbefaling handlede vist mest om ikke at lade barnet sove lur i barnevognen. Pga. den lave vægt kunne de have svært ved at holde varmen. Men, hun sagde også, at så varmt som vi har det nu (jeg fødte i juni), så burde det ikke være et problem.

Og det er stadig forholdsvist lunt, så jeg ville ikke have kvaler ved at tage din datter med ud på tur :-)

Anmeld Citér

2. september 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min yngste var 3070 og tabte sig til 2860. vi fik intet at vide om at han ikke måtte komme på gåtur i vognen. så længe babt har tilpas temperatur så tænker jeg ikke der er noget til hindre for dig.. og STORT tillykke med den lille trold

Anmeld Citér

2. september 2018

Carina:-)

Min den yngste vejede 2100 da vi kom hjem . Han er født 23 december så der måtte vi ikke komme ud i længere tid pga det var vinter  men nu er det stadig lunt så bare tjek temperatur i nakken jævnligt.

Anmeld Citér

2. september 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi fik at vide, da vi fik Thea, at indtil hun kom over 3 kg, så måtte hun ik sove ude, i tåge og minus grader. Hun er født d 13/9, og vejede 1940 g. Men vi måtte meget gerne gå ture med hende i barnevogn osv.

Så gå du roligt nogle gode ture osv. Vh Stine 

Anmeld Citér

2. september 2018

Camillos

HBV skriver:

Hej 

SÅ fødte jeg endelig - og endda på terminsdagen   lynfødsel, men en god én af slagsen. 

Min lille pige ..er lille  hun vejer 2760 gr. Ved I om der er nogle retningslinjer for at tage babyer ud og gå tur ? Kan jeg gøre det allerede nu eller skal hun veje noget bestemt ? 

Stort tillykke med jeres lille pige. Hvor er der meget fint hår! Fedt at føde på termins dagen 

Anmeld Citér

2. september 2018

HBV

Camillos skriver:

Stort tillykke med jeres lille pige. Hvor er der meget fint hår! Fedt at føde på termins dagen 

Ja vi kan næsten flette det  

Ja det var dælme lidt fedt faktisk. Frygtede at gå meget over tid men den frygt blev gjort til skamme 

Anmeld Citér

2. september 2018

Stivdie

Med lillesøster på 2520 g, som blev født 36+6 i starten af november, fik vi at vide at vi ikke skulle tage hende for meget ud før hun var over 3 kg, og vi skulle gerne vente med at lade hende sove ude til hun var over 3,5 kg, g selv der stadig holde hende inde, hvis det var regn eller tåge. Men det var i november, hvor det var koldt. Så en lille gåtur i det her vejr ville jeg ikke være bekymret for. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.