Ammestop hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg vil bare så gerne stoppe med at amme, men min datter er så afhængig af det og skriger hele tiden, hvis hun ikke får lov. Jeg hader det efterhånden. Bare hendes hånd nærmere sig mit bryst får jeg lyst til at skubbe den væk - nogle gange gør jeg det også. Hun vil kun puttes med amning, hvis jeg er hjemme og vågner 5-10 gange om natten og skal ammes i søvn. Jeg er så træt og deprimeret. Det går ud over min mand og vores ældste, som jeg ikke har overskud til. Jeg har bare ikke viljen eller lysten til at lade hende skrige...

Er der nogen herinde, som kan hjælpe . Hun er 18 mdr btw.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2018

Anonym

Jeg ville foreslå ammestop piller, og så lade far tag hende om natten et par dag. Og så fortæl hende at det er slut, find noget andet hyggelig at sætte i stedet ved putning.

Anmeld Citér

2. september 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg stoppede også amning da min datter var den alder. Jeg startede et par dage før med at sige ting som -nu er der snart ikke mere mælk i mors bryster ohg -mælken er snart slut for nu er her jo snart ikke nogen babyer her, kun store piger. 

Jeg startede med at droppe natamningen. Istedet tog far hende om natten. Efter 2 nætter kunne jeg også tage hende, og bare trøstende fortælle at mors bryster ikke laver mælk om natten mere, og det accepterede hun.

Da vi nåede til dagen hvor jeg havde besluttet ikke at amme mere overhoved, fortalte jeg hende om morgenen at nu var mælken slut. På det tidspunkt var jeg nede på kun at amme ved putning. Hun fik et glas mælk til sengetid istedet for amning og selvom hun var lidt ked accepterede hun at få at vide at mælken var slut.

Det gik egentlig overraskende nemt og uden alt for meget gråd. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså - kan godt være jeg får hug for den her mening - men jeg ville synes det var ekstremt synd for pige hvis der fra den en dag til den anden var lukket for amning. Det lyder som om hun finder en enorm tryghed i amningen - så det ville jeg synes var synd.  Men du har ikke lyst til at amme mere og derfor kan jeg godt forstå at det skal væk snart. 

I stedet ville jeg nok forsøge at nedtrappe amningen stille og roligt men erstatte den med noget andet der giver tryghed. Start med at fjern amning om natten, det tager et par dage og så er det overstået, men det vigtige er at hun begynder at finde den tryghed hun før har søgt i brystet i noget andet, om det så er kram, kys, nus, sang, en bamse, sutteklud noget andet der giver tryghed og erstatter trygheden i brystet - så hele hendes tryghedsforståeæse ikke forsvinder fra den ene dag til den anden. Tag en amning af gangen og stille og roligt trap ned så hun til sidst ikke er ligeså afhængig af brystet når hun søger tryghed 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.