Børn og farver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. april 2008

Ny mor

Hejsa Tøser,
Bare nysgerrig efter at høre hvornår jeres børn begyndte at forstå farver?? Det er så sjovt med min søn på 2 - det er næsten kommet fra dag til dag at han pludselig peger på ting og siger blå, gul etc. :D
kh Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2008

Anja

Tror Jonas var godt 2 år, da han begyndte at kende farvebetegnelserne, altså han kunne i lang tid sige rød, gul, blå osv, men det var nærmest tilfældigt, hvilken farve han sagde tingene havde :))
Tror han var nærmest 3 år før end han havde styr på hvilke farver ting har.

Anmeld

11. april 2008

Bamseboet :D

bjørn fylder 3 til august, og han kan finde farverne Rød, Gul, Blå, Grøn og orange (-som tigerdyret) tror kan ikke huske, hvornår han begyndte med det... (?)

Anmeld

11. april 2008

Pia.

Mads er 2 år (fra februar) - han har styr på 4 farver - rød, blå grøn og gul, andre farver kalder han bare for de farver han kender...:)
Knus fra Pia

Anmeld

11. april 2008

camillawp1982

Hehe

Jeg sad og skulle være rigtig "pædagogisk" med en ca. 14-årig udviklingshæmmet pige en dag. Så jeg begynder at snakke om farver og spørger hende "hvilken farve er det...." og hun svarer så. Det går godt i 5 minutters tid, men så kommer jeg til at sige: "Hvad er det" i stedet for. Jeg forventer så at kun skal svare: "Orange" men konkret opfattende som hun er svarer hun selvfølgelig: "Det er bukser!" Ja, som man råber i skoven får man svar....

MVH Camilla

Anmeld

11. april 2008

Ny mor

Camilla WP skriver:

Hehe

Jeg sad og skulle være rigtig "pædagogisk" med en ca. 14-årig udviklingshæmmet pige en dag. Så jeg begynder at snakke om farver og spørger hende "hvilken farve er det...." og hun svarer så. Det går godt i 5 minutters tid, men så kommer jeg til at sige: "Hvad er det" i stedet for. Jeg forventer så at kun skal svare: "Orange" men konkret opfattende som hun er svarer hun selvfølgelig: "Det er bukser!" Ja, som man råber i skoven får man svar....

MVH Camilla

Ja, sådan går det nogle gange ;)
kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.