Regntøjs-dragter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. august 2018

HeMakesMe

Hej.

Jeg er førstegangsmor og er ved at købe ind til efterårets garderobe. Min dreng er 1½.

Jeg har et regnsæt, som er 2-delt, men jeg kan også se, at der kan købes en del regn-dragter. Det virker som om, det hurtigt kan blive meget varmt i sådan en dragt, men omvendt virker det også praktisk, nemt og komfortabelt.

Hvad er jeres erfaringer med dem?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2018

HeMakesMe

Spørgsmålet gælder også softshelldragter.

Anmeld Citér

27. august 2018

2017morigen

Jeg ville have købt et termosæt til min datter (fra juli 2017) da april var kølig til tider. Jeg ville ikke købe nyt da hun her til efteråret alligevel skulle have nyt fordi hun er vokset. Jeg kunne kun finde en softshell dragt og både vi og dp moren har elsket den. Især pga forstærkninger på knæ da hun stadigvæk var en kravlebaby. Det problem har du ikke da din baby er større.

Her til efteråret og vinter har jeg købt softshell og regndragt da jeg syntes det er lækkert at det ikke lige deler sig på maven. Regndragten er nok lidt spildt da softshellen har en høj vandtæthed. Faktisk tror jeg at den er bedre end flyverdragten 

Anmeld Citér

27. august 2018

årgang84

Profilbillede for årgang84

Softshell dragt var et meget hit her.  MED gummi dimser til at spænde fast under støvlerne.  

Name it har nogle fede.  Men pompdelux er vist bedre i åndbarhed og søjle tryk.  

Lidls regntøj er også vildt godt og slidstærk til de små.  

Vi havde det hele af den grund de skulle have dobbelt til herhjemme hvor de altid er ude også.  Men softshell var favorit påregne årstid.  Også havde vi altid et par regnbukser deroppe med en tyk trøje . 

Vi købte alt det ekstra i genbrug hvilket har været fuld funktionelt og leveret til dagpleje moren til hendes ekstra kasse når vores ikke brugte det.  

Noget andet.  Termo og 2 delt regntøj er meget at skulle have ungerne i. Hvis de står med 5 unger og skal ud af døren.  

Anmeld Citér

27. august 2018

HeMakesMe

Jeg tænker nemlig også, at det må være så nemt og hurtigt at komme i - især en softshell, for så skal der ikke ekstra trøjer under.

Og når man skal cykle afsted om morgenen, er det da næsten også hurtigere at proppe ham i sådan en dragt, end at stå med bukser og det hele, som han alligevel skal have af efter 15 minutter...!

Det eneste, som taler imod for mig, er, at jeg er bange for, at han får det for varmt i dragten. Med et sæt, så kan man tage jakken af. Men nu er det selvfølgelig ved at være rigtigt efterår, så det kommer man måske alligevel slet ikke til at gøre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.