Til Tyskland 1 måned før termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. august 2018

Anonym trådstarter

Yikes! Bad manden om at købe en deal ophold, MEN første at ringe til hotellet og høre om ledige tider.

han glemte det sidste 

så nu er den eneste tid de har 1 måned før termin

vilde i turde at rejse til Tyskland der? Jeg vil ikke føde i Tyskland - Gik 2 uger over med det første barn.....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2018

Rosa-Sophia

Ja det ville jeg sagtens turde  

Anmeld Citér

26. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Yikes! Bad manden om at købe en deal ophold, MEN første at ringe til hotellet og høre om ledige tider.

han glemte det sidste 

så nu er den eneste tid de har 1 måned før termin

vilde i turde at rejse til Tyskland der? Jeg vil ikke føde i Tyskland - Gik 2 uger over med det første barn.....

Ja jeg ville turde. Men tænker køreturen kan være meget lang hvis der er nogle komplikationer mht bækkenløsning. 

Der er jo regler for om man må flyve så tæt på termin. Det er få flyselskaber der tillader det 

Anmeld Citér

26. august 2018

Christabelle

Det ville jeg godt turde 

Anmeld Citér

26. august 2018

Anonym

Nu er Tyskland ikke noget U-land og jeg kan kun sige at de (efter min mening) har et fantastisk sygesikringssystem. Jeg valgte bevist at føde i Tyskland, så ville helt sikkert tage afsted. En måned er også ok tid. Og det er altså kun vores naboland. Iøvrigt kan du lige købe en masse billige bleer og babyting med på hjemvejen;-)

Anmeld Citér

27. august 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville ikke være bange for at komme til at føde i Tyskland, hvis ikke man som udlænding skal betale for det. Jeg kender ikke systemet i Tyskland, så jeg ved ikke, om der er egenbetaling for noget eller, om det er dækket af EU sundhedskortet.

Jeg ville dog ikke tage derned en måned før fødsel, men det er ud fra min erfaring fra sidste fødsel, hvor jeg en måned før termin pludselig var helt færdig, hvis jeg havde siddet i en bil mere end 2 timer, men du kender din krop fra sidste gang og var lange køreture ikke et problem sidst, ville jeg godt turde tage turen til Tyskland, hvis vi var i bil.

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym

Hvis ikke jeg havde været hårdt ramt af bækkenløsning og plukveer havde jeg ikke haft noget imod det.

De fleste fødsler varer mange timer hvor der er lang optakt og dermed kan man højest sandaynligt nå hjem i tide og ellers er det Tyskland, som trods alt er vores nabo. 

Hvis du har en god graviditet så tag afsted og nyd den sidste tid som 2

Anmeld Citér

27. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja da. En måned før ville jeg slet ikke være bange for at gå i fødsel med mindre jeg havde oplevet det før. 

Og selv hvis det skulle ske, så er det bare Tyskland. De har sygehuse der fungerer helt fint og der er heller ikke super langt til et dansk sygehus hvis man endelig nægter at føde over grænsen.  

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym

Jeg rejste til tyskland i uge 38+4 også pga en deal. Det var helt fint. Vi havde dog ikke gjort det, havde hotellet ligget mere end 3-4 timers kørsel fra grænsen  og så var vi selvfølgelig i indstillet på at vi kunne miste alle pengene, havde jeg født i uge 37  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.