Baby nr 3- ja eller nej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. august 2018

Anonym trådstarter

Hej med jer 

Har to dejlige drenge - en på 5 år og en på 1 år. MEN er dybt splittet. Min rationalitet siger til mig at vi har rigeligt at se til med fuldtidsjobs, hus og to børn. Men mit hjerte siger mig så meget at jeg nærmest har et behov for at være gravid og få endnu et barn. Måske det lyder mærkeligt, men det føles virkeligt som et fysisk behov min krop har! 

Men hvad vælger man- vælger man sin rationalitet der fortæller at vi har nok at se til, eller vælger man sit kropslige behov og efter sine følelser? 

Hvad ville I gøre? 

Det er heller ikke fordi der ikke er muligheden for at vente med nr. 3, men et eller andet sted kunne det være fedt at få to der er bare lidt tættere end de to første!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Hej med jer 

Har to dejlige drenge - en på 5 år og en på 1 år. MEN er dybt splittet. Min rationalitet siger til mig at vi har rigeligt at se til med fuldtidsjobs, hus og to børn. Men mit hjerte siger mig så meget at jeg nærmest har et behov for at være gravid og få endnu et barn. Måske det lyder mærkeligt, men det føles virkeligt som et fysisk behov min krop har! 

Men hvad vælger man- vælger man sin rationalitet der fortæller at vi har nok at se til, eller vælger man sit kropslige behov og efter sine følelser? 

Hvad ville I gøre? 

Det er heller ikke fordi der ikke er muligheden for at vente med nr. 3, men et eller andet sted kunne det være fedt at få to der er bare lidt tættere end de to første!

Hvis i har midlerne og ønsket er der hos jer begge to. Så vil jeg sige go for it. 

I ville nok kunne finde tiden til den ny uanset hvad er jeg sikker på. 

Men vil derimod sige at hvis din mand ikk synes det er nu. Så nej. Så ligger man følelserne væk. 

Personen der ikke ønsker har altid vetoret. Ingrn børn skal presses ned over hoved på nogen synes jeg 

Anmeld Citér

25. august 2018

Lunae

Anonym skriver:

Hej med jer 

Hvad ville I gøre? 

Åh, den følelse kender jeg godt.

Vi havde to børn, en pige og en dreng. Jeg havde været igennem to meget hårde graviditeter og den rationelle beslutning var helt sikkert, at vi IKKE skulle have flere børn. Vi lavede lister over fordele og ulemper og jeg må indrømme at der var flest ting på ulemper  På fordelene havde vi, at vi bare brændende ønskede os et barn mere og at vores familie ikke føltes fuldendt.

I dag har vi tre børn og vi føler os fuldendte. Ingen af os har lysten til flere børn og vi nyder virkelig bare at have fået den ro omkring familielivet. Det er skønt.

Så jeg ville lytte til mine følelser. Eventuelt vente lidt og se om de stadig er der om et halvt års tid. Men ellers go for it.

Anmeld Citér

26. august 2018

LHS

Vi venter nu barn nr 3. Har altid kun forstillet mig at skulle have to børn, men min mand ønskede 3. Gik og tænke længe over det, og jeg havde ikke følelsen af at en 3'er manglede for at gøre vores liv perfekt, for det gjorde vores to piger allerede. Men jeg havde mere følelsen af at jeg ville fortryde senere, hvis vi ikke sprang ud i det. Jeg glæder mig den dag i dag helt vildt til lillebror kommer og pigerne er så meget mere med i graviditeten mm. End jeg havde turde håbe på. Mærk efter i maven også skal alt det praktiske nok komme til at hænge sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.