Nakkefold tal!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.941 visninger
3 svar
6 synes godt om
24. august 2018

Babyyyyy93

Nu har jeg været til nakkefoldscanning og set en lille baby tumle rundt inde i min mave og nøj en fantastisk oplevelse kiss 

Men der er noget jeg ikke forstår... 

Jeg er 25 år, nakkefolden lå på 2,1 og fik et tal på 1:1100... Og blev faktisk lidt skuffet, når man hører om folk som får over 20.000.. 

Hvordan kan det være, måler de på forskellige måder eller hvordan kan tallene være så forskelligt? for jeg synes mine tal er lave, selvom jeg ikke ligger i risikozonen crying

Hilsen den glade gravide 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Tallet er en kombinationen af kvindens alder, babys nakkefold og de blodprøver du har fået taget. Din alder er “god” i forhold til risikovurderingen men det kan være der er noget i enten din blodprøve eller babys nakkefold der gør at du ikke ryger helt op. Men altså intet af det det er fundet har været alarmerende og risikoen er ultra lille. Jeg synes det er et flot tal, og håber selv på et ligeså flot om to uger ( og jeg er 2 år ældre

Anmeld Citér

24. august 2018

Mrsopsand

Sorry jeg går lidt off topic, men jeg har altid syntes at det er komplet åndssvagt at man får tallet at vide! Hvad skal man som patient bruge tallet til?

På Herning sygehus hvor jeg er blevet skannet i min første og nuværende graviditet får man slet ikke tallet at vide, de skriver blot at man er uden for risiko netop fordi at mødre går hjem og sammenligner sig med andres tal og går i panik hvis det ikke er så højt som andres.

Efter min mening burde det være sådan alle steder. Så slap vi alle for unødige bekymringer. Jeg har det skønt med blot at vide at vi er uden for risiko. 

Og tillykke med graviditeten. Vi skal muligvis føde nogenlunde samtidigt 

Anmeld Citér

24. august 2018

Tine B

Mrsopsand skriver:

Sorry jeg går lidt off topic, men jeg har altid syntes at det er komplet åndssvagt at man får tallet at vide! Hvad skal man som patient bruge tallet til?

På Herning sygehus hvor jeg er blevet skannet i min første og nuværende graviditet får man slet ikke tallet at vide, de skriver blot at man er uden for risiko netop fordi at mødre går hjem og sammenligner sig med andres tal og går i panik hvis det ikke er så højt som andres.

Efter min mening burde det være sådan alle steder. Så slap vi alle for unødige bekymringer. Jeg har det skønt med blot at vide at vi er uden for risiko. 

Og tillykke med graviditeten. Vi skal muligvis føde nogenlunde samtidigt 

Helt enig! På OUH fik jeg første gang jeg ventede mig, ikke tallet at vide.. Hun sagde bare at der var lav risiko. Her anden gang, spurgte hun om vi ville have tallet, jeg takkede nej og bad bare om at få høj eller lav.. At jeg så selv kan se tallene på sundhed.dk er en anden sag..  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.