Hvordan skal det staves

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Uden h eller med H

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.163 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2018

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er i de lykkelige omstændigheder, at jeg skal være mor igen. Den her gang til en pige, men mig og min kæreste. Har fundet navnet, til vores datter. Men vi kan ikke helt finde ud af, hvordan det skal staves.

Vi har valgt navnet Mathilda, men vi ved ikke helt om det skal være med H eller uden. 

Jeg har søn, for tidlig forhold som hedder Lui. Og det er ikke så mange det, hedder det. 

Men derfor skal vores datter også være specielt navne, men stadig lidt gammelt.

Men hvilken måde, skal det staves på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2018

Bettybom

Hej, 

vi venter også en pige og hun skal hedde Mathilde med H 

efterfølgende har jeg fundet ud af, at der er rigtig  mange der hedder det uden H 

Anmeld Citér

24. august 2018

Christabelle

Jeg ville stave det uden H. Synes det passer bedre til storebrors navn

Anmeld Citér

24. august 2018

Skrukkie

Ville stave det uden H. Så skal pigen ikke stave sit navn resten af livet fordi folk ikke kan høre et stumt H. 

Anmeld Citér

24. august 2018

Anonym

Jeg ville stave det med H. Synes det der blødere ud. 

Anmeld Citér

24. august 2018

1518

Jeg synes, det er pænest med H. Og lad være med at tænke på, om hun skal stave det - både mit fornavn og efternavn har flere stavemåder, og mit mellemnavn er ret specielt, så jeg har altid skullet stave alle 3 navne, og jeg elsker dem alle alligevel 

Og så lang tid tager det ikke at sige: Mathilda med th 

Anmeld Citér

24. august 2018

Tommelise

Til lykke med datteren.

Jeg ville stave det med H - Mathilda. Både fordi jeg synes, det ser pænest ud på skrift, og fordi jeg tror, at de fleste automatisk ville stave det på den måde. Altså forstået sådan, at jeg tror, at hvis hun hed Matilda - så skulle hun hver gang sige, at det er uden H. Men det er måske bare mig.

Rigtig dejligt navn for øvrigt.

Anmeld Citér

24. august 2018

Neenah

Vores datter skal hedde Matilda. Jeg synes det ser pænest ud uden h, og så skal hun opkaldes efter en af mine yndlingsbøger. Min mand synes det er mere naturligt med h, og det er også sådan de fleste antager det staves. 

Anmeld Citér

24. august 2018

Oiseau

Pænt navn. Vi har en 2-årig Matilda

Min mand ville gerne have det skulle være med h, men en af grundene til, at vi valgte det, var at det er internationalt, og i lande som USA og Australien staves det uden h. Desuden kan jeg bedst lide det uden, synes det virker lidt gammeldags med. Men det er rigtig som en anden siger, at mange antager at det staves med h, ligesom Mathilde/Matilde nok oftest er med h.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.