Høns i villa område

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.218 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. august 2018

Anonym trådstarter

Min datters kanin er død for en uges tid siden. Vi havde et stort hjemmebygget "bur" til den. Det er vel 2,5x3 meter vil jeg skyde på. Måske lidt større. Det er træ for neden - de første 40 cm ca, og ellers hønsehegn på siderne og halvdelen af taget. Den anden halvdel er der tag på. 

Nå men til mit spørgsmål. 

Min mand har længe sagt, at når kaninen var væk kunne han godt tænke sig at vi fik et par høns.

Må man det i en ganske alm villa have?

Jeg vil ikke have en ny kanin før hun bliver større ihvertfald. Jeg synes den var lidt forsømt i forvejen med alt for lidt socialt kontakt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2018

MoarMoar

Der findes regler for hvor mange hunde og høns man må have i et hus i byzone. Men der kan være sær regler fra kommune til kommune. Så jeg ville tjekke med kommunen 

Anmeld Citér

23. august 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg kender flere der har høns i byen, så hos os må man godt, går jeg ud fra.

Men min veninde der bor i samme kommune, må ik. Det står i nogle servitutter, for lige præcis den gade/grund de bor på. Det er fordi der for 100 år siden, lå en hønse avler eller sådan noget på deres grund, og deres familie ejede rettighederne til at ha høns der, så nu må ingen ha høns i x antal år frem. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. august 2018

Molka

Det må man som udgangspunkt gerne, men tjek lige jeres lokalplan og grundejerforening først og ring evt. til kommunen og spørg, om der er nogle særlige regler (Tekniksk afdeling).

https://www.bolius.dk/hoens-i-haven-15101/

Sørg endelig for at hæve hønsehuset over jordhøjde - 35 cm over jorden gør det MEGET mindre interessant for rotter.

Anmeld Citér

23. august 2018

pnn1991

Mine forældre har høns i deres have midt i et villa kvarter i Aalborg, og der er absolute ingen problemer (men vil nok undgå at have en hane

De har 2 forskellige racer - Maran (der er sygt flotte og lægger chokoladebruge æg) og Wyandotter (der er super gode begynder høns) 

udover det ikke er noget problem, så elsker byens børn at stå ude ved vejen (ja faktisk halvvejs inde i indkørslen!) og se på dyrene! 

Så jeg siger go! go! go! 

De bedste hilsner 

Anmeld Citér

23. august 2018

God-mor

Anonym skriver:

Min datters kanin er død for en uges tid siden. Vi havde et stort hjemmebygget "bur" til den. Det er vel 2,5x3 meter vil jeg skyde på. Måske lidt større. Det er træ for neden - de første 40 cm ca, og ellers hønsehegn på siderne og halvdelen af taget. Den anden halvdel er der tag på. 

Nå men til mit spørgsmål. 

Min mand har længe sagt, at når kaninen var væk kunne han godt tænke sig at vi fik et par høns.

Må man det i en ganske alm villa have?

Jeg vil ikke have en ny kanin før hun bliver større ihvertfald. Jeg synes den var lidt forsømt i forvejen med alt for lidt socialt kontakt. 

I vores villakvarter må man ikke. Men vi har en nabo der alligevel har høns og det genere os egentlig ikke. Men det er også noget med at det er fordi de tiltrækker rotter. 

Anmeld Citér

24. august 2018

Anonym

Hvis man må have høns i din kommune, er det god skik at snakke med naboen omkring at i tænker at anskaffe jer høns.

vi har en nabo hvis høns, jeg håber ræven æder for de larmer så meget hele dagen og de har sat hønsehuset HELT nede i deres baghaven som går op til vores korte baghave. Det er så trælst. 

Anmeld Citér

9. september 2018

ThomasPoulsen

I vores villakvarter må man ikke. Men vi har en nabo der alligevel har høns og det genere os egentlig ikke. Men det er også noget med at det er fordi de tiltrækker rotter. 

Med venlig hilsen

Thomas Poulsen 

Anmeld Citér

9. september 2018

God-mor

Med venlig hilsen

Thomas Poulsen 

????

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.