Hej! Jeg er blevet inspireret af en anden tråd om at fremme amning ved barn nr 2.
Det er også tanker jeg selv går med, eller noget derhenad i hvert fald!
Da vi fik vores første barn gik amningen slet ikke. Vores barn kunne ikke tage ordentligt fat og det var meget kaotisk det hele. Et ulykkeligt barn og en meget ulykkelig mor. Jeg følte slet ikke jeg kunne give mit barn hvad det havde brug for og jeg kunne slet ikke rumme situationen.
Jeg endte med at give op efter 6 uger. Malkede så meget ud som kunne lade sig gøre og ellers var vores barn på flaske derefter.
Jeg blev meget påvirket af det, psykisk. Var dybt ulykkelig dengang og jeg har stadig svært ved at tale om den fejlslagne amning uden at blive følelsesmæssigt berørt. Det er 3 år siden.
Nu overvejer vi så barn nr 2 og det sætter en masse tanker i gang. Jeg tænker at jeg har behov for at forberede mig bedst muligt - jeg vil så gerne have at det skal lykkes! Så jeg har tænkt på at jeg skal tale det igennem med nogen.
Men! Er det mon en psykolog vi er ude i eller er det bedre at kontakte en ammevejleder som er ekspert på det område?
Vi har talt om evt at benytte ammevejleder efter fødslen, hvis der er problemer.
Nogle tanker eller erfaringer?
På forhånd tak! 
Anmeld
Citér