Samsove med spædbarn og større barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.671 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2018

Anonym trådstarter

Til marts kommer der en ny baby her i huset og på det tidspunkt er vores nuværende næsten 2 år.
Vi har kun ét soveværelse og har fra starten samsovet med ham, først i hans egen seng i tilknytning til vores, men nu sover han bare i vores om natten. Det hygger vi os med!
Når der kommer en ny baby skal der jo også være plads til den og den får også bare sin egen tremmeseng i tilknytning til vores og så må vi se, om den store måske kan blive lidt bedre til at sove i sin egen, men han er selvfølgelig stadig velkommen i vores.

Men... det kommer alt sammen til at være i samme rum. Og sådan en lille en larmer jo ret meget i starten, hvor den ikke har lært, at det er nat endnu. Måske skal jeg bare gå ud og amme i stuen, når den lille vågner? Med ham vi har nu ammede jeg bare i sengen.

Jeg er bange for at forstyrre nattesøvnen hos den store - men vi har altså virkelig kun ét eneste soveværelse...

Hvordan er det gået hos jer, der har sovet sammen alle sammen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2018

Julletullemor

Da jeg fik mit andet barn, var min ældste lige blevet to. Hun sov i samme rum som os, nogle gange i egen seng, nogle gange i vores seng. Lillesøster blev ammet og sov i vores seng. Storesøster sov fint fra gråd og “bøvlen”, så vi havde stor succes med at fortsætte samsovningen selvom tre blev til fire 

Anmeld Citér

22. august 2018

Junipige15

Min datter var også knap 2 da vi fik vores søn sidste sommer. Vi samsover også, og hun vågnede lige de første par nætter fordi det var nye lyde. Men hun vænnede sig hurtigt til det og sov fra hans lyde, og jeg oplevede det slet ikke som et problem 

Anmeld Citér

22. august 2018

God-mor

Anonym skriver:

Til marts kommer der en ny baby her i huset og på det tidspunkt er vores nuværende næsten 2 år.
Vi har kun ét soveværelse og har fra starten samsovet med ham, først i hans egen seng i tilknytning til vores, men nu sover han bare i vores om natten. Det hygger vi os med!
Når der kommer en ny baby skal der jo også være plads til den og den får også bare sin egen tremmeseng i tilknytning til vores og så må vi se, om den store måske kan blive lidt bedre til at sove i sin egen, men han er selvfølgelig stadig velkommen i vores.

Men... det kommer alt sammen til at være i samme rum. Og sådan en lille en larmer jo ret meget i starten, hvor den ikke har lært, at det er nat endnu. Måske skal jeg bare gå ud og amme i stuen, når den lille vågner? Med ham vi har nu ammede jeg bare i sengen.

Jeg er bange for at forstyrre nattesøvnen hos den store - men vi har altså virkelig kun ét eneste soveværelse...

Vi samsov med en på 4 og et spædbarn, og den ældste vågnede ikke at lillebrors larm, men sov fra det efter få dage. Vi øvede dog inden han kom at hun skulle sove nogle nætter på egen værelse, så nogle gange blev hun puttet hos sig selv, men det havde ligeså meget med at gøre, at vi ønskede at hun skulle blive tryg ved at sove på sit egen værelse  Så kun gode erfaringer herfra. 

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vi har samsovet med 4 børn på én gang. Dog på madrasser, så alle sov ordentligt og der ikke var misundelse i forhold til at ligge op ad mor/far, der var ingen problemer udover dem, der er kommet efterfølgende hvor ét af børnene ikke kan sove alene (letpåvirkelig).

I dag sover de på egne værelser (ældste er 11 år).

Anmeld Citér

22. august 2018

NosaNosa

Hej TS. Jeg er i helt samme situation som dig. 

Vi samsover med vores barn og lillebror/søster kommer til februar. Der bliver 22 mdr i mellem de to. Vores datter sover i en åben tremmeseng i forlængelse af vores. Det kommer den nye baby også til, sådan at vi har to tremmesenge på hver side af sengen. 

Jeg tænker også på om de vækker hinanden, da vores datter altså ikke sover igennem endnu, men stadig vågner i gråd et par gange om natten. 

Jeg kan ikke ligge ned og amme, så jeg rykker nok ind i lænestolen om natten i starten, mens amningen tager lang tid. jeg har hørt fra mange at de så hurtigt vænner sig til hinanden. Og desuden minder jeg mig selv om at biologisk set er samsovning det mest almindelige og derfor SKAL det fungere

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym trådstarter

Sikke nogle positive svar! Tak for dem!

Jeg elsker nemlig også at have min søn i sengen og det vil jeg så gerne fortsætte med, selvom der kommer en lille ny. Ville da elske at ligge med ham på den ene side og den nye baby på den anden!

Og så må jeg jo prøve mig lidt frem med amningen i starten. Sidst, kan jeg huske, at jeg synes det var svært at amme en nyfødt liggende, så jeg de første par uger gjorde jeg det siddende med ammepude i sengen. Skulle også have lidt lys og sådan. Men det var jo også min første - måske er det nemmere at amme liggende 2. gang. Ellers må jeg bare ud i stuen engang i mellem, hvis det begynder at forstyrre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.