Igangsættelse. Erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2018

sne190810

Jeg fik første pille fredag morgen, og fik dem så hver 3 eller 4 time (kan ikke lige huske intervallet præcist) indtil søndag formiddag, hvor jeg fødte. Begyndte at få småveer om natten, vågnede tidlig morgen fordi de blev stærkere. Aktiv fødsel i 40 min, og så var hun ude :-) 

var indlagt under hele forløbet, da jeg havde svangerskabsforgiftning, og derfor skulle følges tæt. Jeg fik kørt strimmel og underlivsubdersøgelse forinden hver pille. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2018

Anonym

Jeg fik lagt ballon kateter torsdag eftermiddag (da jeg var 41+1) som skulle ligge til næste formiddag. Jeg mærkede det overhovedet ikke og åbnede mig nok til at de kunne tage vandet, men så skete der heller ikke mere og efter 5½ time blev vi sendt til kejsersnit da de kunne mærke "noget blødt". Det viste sig heldigvis at det 'bare' var hendes hånd.

Anmeld Citér

22. august 2018

lineog4

Er blevet sat i gang to gange, en gang ved at få prikket vand og en anden gang ved medicinsk igangsættelse med piller - mener det var stikpille.

Den med at prikke vandet er egentlig meget som en almindelig fødsel uden igangsættelse (har jeg haft to af). Fik prikket vandet, veer gik i gang som de skulle inden for 2 timer og han var født er par timer efter veerne startede.

Med den sidste fik jeg en lille aftenen hvor jeg var præcis en uge over termin. Fik at vide, at jeg sagtens kunne opleve en snyde omgang med kunstige veer så da jeg ved 2 tiden om natten følte lidt murren regnede jeg det ikke for noget, men grundet to forholdsvis hurtige fødsler skulle jeg kontakte dem. Var ved fødegangen ved 3 tiden tror jeg, og de regnede egentlig heller ikke med det var en "rigtig" fødsel, men han var i vores lidt over 5, så det var en rigtig fødsel. Så let og ja ikke smertefrit, men du ved.... 

Pøj pøj i dag 

Anmeld Citér

22. august 2018

HBV

Er ikke blevet sat i gang tidligere. 

Vil bare sig Held og lykke i dag. Sender dig ve støv, go karma und alles

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle historierne.

Jeg har nu været på sygehus og jeg er desværre slet ikke åbnet en millimeter. Jeg er startet med Augusts piller og må så se hvor længe der kommer til at gå med det. Jordemoderen sagde at det kunne tage op til 3 dage (!!!!), men vi håber godt nok at det kommer til at gå hurtige end det... nu skal der bare slappes af, indtil babyen beslutter sig for at komme ud og holde fødselsdag

Anmeld Citér

22. august 2018

Camilla <3

Jeg blev sat igang med angusta piller på terminsdagen. :-) Der gik cirka 1,5 døgn med piller hver anden time. Om natten kl. 1, gik vandet og knap 6 timer senere blev vores søn født. Det var vores første barn. :-) Jeg havde en fantastisk fødsel uden smertelindring. :-) 

Anmeld Citér

23. august 2018

HBV

Er der noget nyt ? 

Anmeld Citér

25. august 2018

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Er der noget nyt ? 

Ja jeg ligger her med min sunde og raske pige efter 8 timer med 4 piller fik jeg veer, som hurtigt tog til i styrke. Efter få timer var jeg i aktiv fødsel og tog på sygehuset. De tog fostervandet som desværre var grønt og babys hjerterytme blev påvirket af de kraftige veer. Jeg fik epi og det hjalp på hendes hjertelyd, men Veerne gik i stå. Efter en hel nat var jeg kun 4 cm åben og de valgte at gi mig ve drop. Og så gik det stærkt! Fra 4-10cm på 2 timer og nogen meget voldsomme veer uden regelmæssig pauser. Selv om jeg var helt åben stod hun ikke langt nok nede til at jeg måtte presse. Så der gik 3 timer hvor jeg virkelig gerne ville presse, men ikke måtte!!! Det var forfærdelig hårdt! Til sidst fik baby det så dårligt at hun skulle ud. Jeg fik lov at presse og de fandt frem til at ta hende ud med sugekop men efter en klipning fik jeg hende selv presset ud. Hun havde det heldigvis godt da hun kom ud 18 timer efter veerne startede. Alt i alt en okay fødsel, på trods af komplikationer under vejs. Og resultatet er bestemt det hele værd!! 

Anmeld Citér

25. august 2018

HBV

Åhh hvor dejligt... det lyder som noget af en fødsel ! 

Så blev du mor  er det ikke bare en helt vild følelse ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.