Gift på rådhuset - velsignelse i haven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
7 svar
3 synes godt om
20. august 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hejsa. 

Min kæreste og jeg overvejer at blive gift på rådhuset og vil så senere holde bryllup. MEN vi vil helst holde velsignelsen derhjemme i haven. Ved i om man kan det? Kan se man sagtens kan få kirkelig velsignelse i kirken efter at være viet på rådhuset men ved i om man i stedet kan få velsignelsen derhjemme med gæster og alting? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus
KmLarsen1 skriver:

https://www.folkekirken.dk/livets-begivenheder/bryllup/hvad-er-kirkebryllup/vielse-udenfor-kirkens-rum

Tak men der står kun noget om at blive viet uden for kirken - det er vi ikke interesseret i. Vi vil gerne vies på rådhuset og så holde brylluppet senere

Anmeld Citér

20. august 2018

Lisette W

Vi blev viet i vores have i lørdags af borgmesteren. Det var helt fantastisk og kan bestemt anbefales

Hvorfor først tage på rådhuset og så efterfølgende bryllup i haven? Hvorfor ikke kombinere det?

Anmeld Citér

20. august 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus
Lisette W skriver:

Vi blev viet i vores have i lørdags af borgmesteren. Det var helt fantastisk og kan bestemt anbefales

Hvorfor først tage på rådhuset og så efterfølgende bryllup i haven? Hvorfor ikke kombinere det?

Fordi vi af sikkerhedsmæssige årsager gerne vil giftes nu, men først har økonomien til et bryllup om et par år

Anmeld Citér

20. august 2018

Lisette W

Rixus skriver:

Fordi vi af sikkerhedsmæssige årsager gerne vil giftes nu, men først har økonomien til et bryllup om et par år

Ok. Prøv at ringe til borgerservice i din kommune og spørg dem om det kan lade sig gøre

Anmeld Citér

20. august 2018

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1
Rixus skriver:

Tak men der står kun noget om at blive viet uden for kirken - det er vi ikke interesseret i. Vi vil gerne vies på rådhuset og så holde brylluppet senere

Nej, det er rigtig nok. Det udpensler de ikke. Men jeg tænkte nok egentligt bare at der gjaldt samme regler for velsignelse som for vielse.
Men det er vel bare at ringe til det lokale kirkekontor og spørge?

Anmeld Citér

20. august 2018

Birthdaybaby

Det gjorde min bedste veninde sidste år, efter at de blev viet året før på rådhuset. 

Det afhænger af præsten, hvis det er sådan en I vil have til at vie jer? De bestemmer selv om de vil lave ritualer udenfor kirken osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.