Sushi med tun??? hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
10 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. august 2018

Anonym trådstarter

Må man aldrig få bare lidt? Altså med måde? Kan ikke rigtig læse om det er streng forbudt eller bare med måde det gælder?  Erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2018

Anonym

Jo du må! Jeg spiste sushi med tun i går, med fin samvittighed. Jeg tror jeg fik 4 stykker med tun. Der er helt sikkert noget jeg har gjort eller spist i graviditeten, der er mere skadeligt, end et par gram tunfisk. 

Anmeld Citér

19. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jo du må! Jeg spiste sushi med tun i går, med fin samvittighed. Jeg tror jeg fik 4 stykker med tun. Der er helt sikkert noget jeg har gjort eller spist i graviditeten, der er mere skadeligt, end et par gram tunfisk. 

Tak for svar. Det bare nærmest det eneste jeg kan lide udover laks og det har altid været min favorit, så det er bare ENDNU en ting der er mega svær at undvære  men med måde, ville da gøre det en smule lettere. 

Anmeld Citér

19. august 2018

Lje

Tak for svar. Det bare nærmest det eneste jeg kan lide udover laks og det har altid været min favorit, så det er bare ENDNU en ting der er mega svær at undvære  men med måde, ville da gøre det en smule lettere. 

Der findes jo ikke et tun-sushi-politi, som kommer efter dig hvis du spiser det. Det en anbefaling ikke at spise tun (alle rovfisk) under graviditeten.

Læs på sundhed.dk her: https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/gode-raad/kost-og-graviditet/

Så kan du vælge at følge anbefalingen eller ej. Men du kan få en mentalt meget lang graviditet, hvis du tager sådan på vej over tun.

Vh.

Anmeld Citér

19. august 2018

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Der findes jo ikke et tun-sushi-politi, som kommer efter dig hvis du spiser det. Det en anbefaling ikke at spise tun (alle rovfisk) under graviditeten.

Læs på sundhed.dk her: https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/gode-raad/kost-og-graviditet/

Så kan du vælge at følge anbefalingen eller ej. Men du kan få en mentalt meget lang graviditet, hvis du tager sådan på vej over tun.

Vh.

Ja. Jeg lod være idag! Var ikke lige klar til at slå mig selv i hovedet for det alt for længe efter. 

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja. Jeg lod være idag! Var ikke lige klar til at slå mig selv i hovedet for det alt for længe efter. 

Mener du må spise en halv dåse tun om ugen. 

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Mener du må spise en halv dåse tun om ugen. 

DÅSEtun. Det er absolut ikke det samme som sushitun, der er udskæringer fra større tunfisk, som har ophobet langt flere tungmetaller. Det sidste frarådes fuldstændig gennem hele graviditeten og under amning - og også gerne et godt stykke tid inden graviditeten, så man kan nå at udskille en del af kviksølvet.

Jeg ville slet ikke have lyst til at sætte tønderne i noget, som jeg ved udsætter mit ufødte barn for kviksølv. Men bevares, det er jo ikke en lov - kun en anbefaling fra nogen, som har forstand på det.

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

DÅSEtun. Det er absolut ikke det samme som sushitun, der er udskæringer fra større tunfisk, som har ophobet langt flere tungmetaller. Det sidste frarådes fuldstændig gennem hele graviditeten og under amning - og også gerne et godt stykke tid inden graviditeten, så man kan nå at udskille en del af kviksølvet.

Jeg ville slet ikke have lyst til at sætte tønderne i noget, som jeg ved udsætter mit ufødte barn for kviksølv. Men bevares, det er jo ikke en lov - kun en anbefaling fra nogen, som har forstand på det.

Tak til mor-politiet. Hvad skulle alle os dødelige dog gøre uden jer

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det vidste jeg ikke.

Spiser så heller ikke sushi, men spiste af og til lidt dåserun i min graviditet og der læste jeg det med hvor meget man må spise

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak til mor-politiet. Hvad skulle alle os dødelige dog gøre uden jer

Der er jo en grund til at der er anbefalinger for hvor meget man må spise af visse fødevarer og at nogle er no go. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.