Flyverdragt vs 2 delt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.486 visninger
8 svar
2 synes godt om
18. august 2018

Blop2

vores søn er startet i skole o klasse og bliver 7 år til december.

Hvad er jeres erfaringer, er det bedst med flyverdragt eller 2 delt?

det skal lige siges, at han går i en specialklasse og de vil skulle være meget ude i alt slags vejr.

på forhånd tak for jeres hjælp.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2018

lineog4

Som mor vil jeg sige flyverdragt. Som lærer ønske flyverdragt kan være et helvedes, hvis man lige skal ud og lave en enkelt bevægelsesleg, men samtidig er det skønt når man er længe ude, på tur osv.

Nu skriver du, at han skal i specialklasse og der har vi lidt mere tid til den enkelte, og vi indregner også mere tid til at og påklædning ved pauserne osv. Plus der ikke går så meget mode i den som i almen, så jeg ville stemme på en god flyverdragt og så husk en god sweater hvis de lige skal ud og løbe en runde midt i timen 

Anmeld Citér

18. august 2018

Blop2

lineog4 skriver:

Som mor vil jeg sige flyverdragt. Som lærer ønske flyverdragt kan være et helvedes, hvis man lige skal ud og lave en enkelt bevægelsesleg, men samtidig er det skønt når man er længe ude, på tur osv.

Nu skriver du, at han skal i specialklasse og der har vi lidt mere tid til den enkelte, og vi indregner også mere tid til at og påklædning ved pauserne osv. Plus der ikke går så meget mode i den som i almen, så jeg ville stemme på en god flyverdragt og så husk en god sweater hvis de lige skal ud og løbe en runde midt i timen 

De løber nemlig gerne en lille tur flere gange om dagen, og der tænker jeg vinterjakke er nok. Det var mere de tager meget på cykelbane, kridtgrav og tænkte hvad der ville være bedst til længere ture/leg ude.

Anmeld Citér

18. august 2018

Babilooo

I 0. Klasse - klart flyverdragt og så en vinterfrakke til bilen eller gå ture hvor der ikke skal boltres i sneen.

fra 2. Klasse har min haft to delt

Anmeld Citér

18. august 2018

lineog4

De løber nemlig gerne en lille tur flere gange om dagen, og der tænker jeg vinterjakke er nok. Det var mere de tager meget på cykelbane, kridtgrav og tænkte hvad der ville være bedst til længere ture/leg ude.

Vinterjakke er mere end rigeligt, der er også en del af mine elever der bare har en god sweater, fleece eller lignende.

Flyverdragt er klart et det varmeste for de små poder når de er langt tid ude og tumler. Derudover er det faktisk rent motorisk også langt lettere end to delt, de overtræksbukser med seler kan nogle gange være som at overvære en krig 

Anmeld Citér

18. august 2018

Carina:-)

Mine har haft 2 delt fra de fyldte 5 og det er gået fint.

Ser ingen i skolen bruge flyverdragt heller ikke i de små klasser. ( ikke på vores skole)

Anmeld Citér

18. august 2018

Soonmom

Fra skolealderen = todelt, helt klart

Anmeld Citér

18. august 2018

Lenchick

Min pige er lige startet i 1. klasse. Både sidste år og i år har hun flyverdragt, efter eget ønske. Der er rigtigt mange børn i vores indskolingshus (0-2 klasse), som har flyverdragter. 

Jakke bruger vi i bilen og hun har også et lækkert skisæt, som kun bliver brugt på skiferier. 

Som sagt, synes hun selv det er skønt med en flyver. Den er lige så nem at få på, som jakke og bukser, hvis ikke nemmere. Hun må ikke bare har jakke på når der er koldt da hun er et aktivt barn, som altid leger med jord, sne, klatrer, ruller osv. 

Anmeld Citér

20. august 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Når han går i specialklasse vil jeg sige flyverdragt og så en vinter jakke.

Jeg vil sige, at de ikke behøver en jakke når de løber en tur rundt. Min dreng går i gruppeordning og en trøje er helt fint

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.