Søvnfaser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

974 visninger
6 svar
1 synes godt om
17. august 2018

Justthinking

Min seks måneder gamle datter vågner efter 30-45 minutter når hun er puttet til lur. Hun er tydeligvis mere træt og IKKE udhvilet (dette uanset om det er i barnevognen eller i sengen). Hun plejer at sove lure på hhv. 1,5 time, 2,5-3 timer og en enkelt på 2 timer i løbet af dagen. Jeg har læst mig til at der ligger en overgang i søvnen lige deromkring, men hvad pokker kan jeg gøre for at hjælpe hende videre i søvnen?

På forhånd tak :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Undgå øjenkontakt, stille sige ssssshhhh, læg en hånd på hendes mave for at få hende til at slappe af, vug hende i vognen, læg dig tæt ved siden af i sengen. Tryghed  

det er helt klassisk at de vågner efter 45min og det er også helt klassisk at de ikke er færdige med at sove der  

så meget ro som muligt, tryghed og ingen øjenkontakt eller snak da det kun vækker hende yderligere  

Anmeld Citér

17. august 2018

Baby2017

Justthinking skriver:

Min seks måneder gamle datter vågner efter 30-45 minutter når hun er puttet til lur. Hun er tydeligvis mere træt og IKKE udhvilet (dette uanset om det er i barnevognen eller i sengen). Hun plejer at sove lure på hhv. 1,5 time, 2,5-3 timer og en enkelt på 2 timer i løbet af dagen. Jeg har læst mig til at der ligger en overgang i søvnen lige deromkring, men hvad pokker kan jeg gøre for at hjælpe hende videre i søvnen?

På forhånd tak :-)

Jeg oplevede faser hvor min datter også kun sov de 45 min. Jeg prøvede alt men intet kunne få hende til at falde i søvn igen. Det kom typisk sammen med udviklingsspring

Anmeld Citér

18. august 2018

Justthinking

Baby2017 skriver:

Jeg oplevede faser hvor min datter også kun sov de 45 min. Jeg prøvede alt men intet kunne få hende til at falde i søvn igen. Det kom typisk sammen med udviklingsspring

Åh for søren, det er jo så ikke vildt godt hvis man ikke rigtigt kan hjælpe dem videre i søvnen. Ved du om det kan hæmme deres udvikling? :-)

Tak for dit svar :-)

Anmeld Citér

18. august 2018

Justthinking

Mor11 skriver:

Undgå øjenkontakt, stille sige ssssshhhh, læg en hånd på hendes mave for at få hende til at slappe af, vug hende i vognen, læg dig tæt ved siden af i sengen. Tryghed  

det er helt klassisk at de vågner efter 45min og det er også helt klassisk at de ikke er færdige med at sove der  

så meget ro som muligt, tryghed og ingen øjenkontakt eller snak da det kun vækker hende yderligere  

Det synes jeg vi har prøvet, men hun bliver super ked af det når hun vågner dér efter de der 40 min, så som regel får hun vækket sig selv. Men tusind tak for dit input :-)

Anmeld Citér

18. august 2018

Skouboe

For at lære hende at sove videre når hun skifter søvnfase, skal du lære hende at falde i søvn selv. At falde i søvn, er faktisk en mild form for selvhypnose og ikke noget man bare kan som baby, det skal læres.

Hvordan putter du hende i dag?

Anmeld Citér

18. august 2018

Baby2017

Justthinking skriver:

Åh for søren, det er jo så ikke vildt godt hvis man ikke rigtigt kan hjælpe dem videre i søvnen. Ved du om det kan hæmme deres udvikling? :-)

Tak for dit svar :-)

Er rimelig sikker på det intet har at sige overhovedet når det kun er i perioder.

min datter udvikler sig i hvertfald helt perfekt og hun er halvandet nu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.