Kan en kat fornemme en nærtstående fødsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.678 visninger
7 svar
2 synes godt om
15. august 2018

HBV

Sig nu bare ja  ej jeg er godt nok ved at være utålmodig og hååber at det er tilfældet. Vi har 3 katte hvoraf de 2 de seneste dage er blevet meget mere (læs : helt overdrevet) kærlige og vil ligge helt op ad mig og kæle

Andre der har haft lige reaktioner fra deres katte ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2018

idontknow

Jeg har ikke hørt at katte kan, men jeg havde en veninde som havde en hund og en uge inden hun gik i fødsel, gik hendes hund hende i hælene konstant, sad ved hende ja næsten lagde sig på hende og kunne hunden ikke se hende pev den som vanvittig. 

Dagen hvor hun fik veer var hunden helt oppe og ringe, da lille den ikke engang ud i haven. 

Idag har hun en skøn dreng og hunden er drengens bedste ven  

så ja jeg tror dyr kan mærke der sker noget :-) 

Anmeld Citér

15. august 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Okay det er ikke for at give dig for store forhåbninger, men ja har hørt mange fortælle, at deres katte har haft sådan en adfærd op til fødsel 

Anmeld Citér

15. august 2018

100%anonym

HBV skriver:

Sig nu bare ja  ej jeg er godt nok ved at være utålmodig og hååber at det er tilfældet. Vi har 3 katte hvoraf de 2 de seneste dage er blevet meget mere (læs : helt overdrevet) kærlige og vil ligge helt op ad mig og kæle

Andre der har haft lige reaktioner fra deres katte ?

Jeg her hørt historier om at katte kan mærke det. Ligesom den modsatte vej. At de kan fornemme for ældre er ved at dø. Men der er vidst ingen videnskabelige beviser på det 

Anmeld Citér

15. august 2018

HBV

100%anonym skriver:

Jeg her hørt historier om at katte kan mærke det. Ligesom den modsatte vej. At de kan fornemme for ældre er ved at dø. Men der er vidst ingen videnskabelige beviser på det 

Det med død har jeg også hørt. Jeg satser dog på at jeg ik dør de næste mange år 

Anmeld Citér

16. august 2018

100%anonym

HBV skriver:

Det med død har jeg også hørt. Jeg satser dog på at jeg ik dør de næste mange år 

Nej for pokker da. Godt nok kender jeg dig ikke men det håber jeg da så sandelig heller ikke at du gør 

Anmeld Citér

16. august 2018

NosaNosa

Jeg ved ikke om de kan fornemme noget som helst. I så fald tror jeg ikke at katten selv ved hvad den fornemmer. Men de kan sikkert lugte hormonændringer 

Anmeld Citér

16. august 2018

Muffinmus

Mine katte har ofte ligget klods op af mig op mod fødsler.. 

Men de gør det samme når jeg er syg f. Eks. Ligger helt op af mig viger knap fra en i sofaen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.