Hvad er uregelmæssig mens præcis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2018

Anonym trådstarter

Hej piger  

Jeg har en pco ligende tilstand og jeg prøver at finde ud af om jeg har ægløsning. 

Jeg læser tit inde på grupper på facebook med piger som har pco at de har uregelmæssig mens, men hvad er præcis dette omfanger? 

Min mens ligger imellem 29-33 dage er dette regelmæssig eller uregelmæssig når det ikke er præcis samme antal dage? 

Har lagt billeder ind af mine cyklusser det sidste år. 

(Undskyld hvis rækkefølgen ikke er rigtig, men kunne ikke hitte ud af det��)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2018

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Uden jeg ved hvad den præcise definition er, så ville jeg sige, at du har regelmæssig menstruation. Mine cyklusser har også altid ligget mellem 29-34 dage og det har jeg opfattet som ganske normalt.

Ved uregelmæssig menstruation vil jeg tro, at man skal ud i sådan noget med en cyklus på mellem 28 og 40+ dage. (Igen, uden at jeg ved specielt meget om det)

Anmeld Citér

14. august 2018

Naturli

Uregelmæssig cyklus er først ved en cyklus over 35 dage, så det har du heldigvis ikke ��

se blandt andet sundhedsstyrelsens hjemmeside, kriterie 1.

https://www.sst.dk/da/rationel-farmakoterapi/maanedsbladet/2007/maanedsbladet_nr_5_maj_2007/polycystisk_ovarie_syndrom

Held og lykke - hilsen en med PCO

Anmeld Citér

14. august 2018

Anonym trådstarter

Mange tak for svarene  

Anmeld Citér

14. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger  

Jeg har en pco ligende tilstand og jeg prøver at finde ud af om jeg har ægløsning. 

Jeg læser tit inde på grupper på facebook med piger som har pco at de har uregelmæssig mens, men hvad er præcis dette omfanger? 

Min mens ligger imellem 29-33 dage er dette regelmæssig eller uregelmæssig når det ikke er præcis samme antal dage? 

Har lagt billeder ind af mine cyklusser det sidste år. 

(Undskyld hvis rækkefølgen ikke er rigtig, men kunne ikke hitte ud af det��)

Jeg vil sige den er uregelmæssig? En regelmæssig er vel det samme hver måned? Der er PRÆCIS 28 dage mellem min mens, hver eneste måned. Både før jeg blev gravid, præcis hoppet tilbage til samme cyklus (på dagen) efter min graviditet - den fulgte stadig min womenslog uden jeg skulle ændre dage indtil jeg igen blev gravid? Så tænker det er med forskellige antal dage imellem? 

Anmeld Citér

14. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil sige den er uregelmæssig? En regelmæssig er vel det samme hver måned? Der er PRÆCIS 28 dage mellem min mens, hver eneste måned. Både før jeg blev gravid, præcis hoppet tilbage til samme cyklus (på dagen) efter min graviditet - den fulgte stadig min womenslog uden jeg skulle ændre dage indtil jeg igen blev gravid? Så tænker det er med forskellige antal dage imellem? 

Okay læste tidligere svar. Så blev jeg også klogere idag beklager mit svar så. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.