Budget som enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.258 visninger
7 svar
6 synes godt om
14. august 2018

Jupiter

Hej alle

Jeg skal være enlig mor (når huset engang bliver solgt), og i den forbindelse skal jeg have lavet et eller andet budget som jeg kan forholde mig til, når jeg skal lede efter ny bolig.

Jeg har to børn på 2 og 5 år, 1 (betalt) bil og en indkomst på ca. 300.000 før skat om året. Far betaler standard beløb i børnepenge (når den tid kommer og vi deler økonomien og flytter hver til sit). Faste udgifter som forsikringer, grøn afgift, telefon, internet, tv-pakke mv. har jeg forsøgt at sjusse mig frem til ud fra nuværende og google-søgte beløb.

Men jeg har ingen idé om hvad realistisk husleje, el/vand/varme forbrug og husholdnings udgifter jeg skal forvente.

Kan I måske hjælpe mig på vej med nogle bud? Er her evt. nogle enlige forældre, som har et budget jeg må se?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2018

asphodel

Hvor i landet bor du eller vil du bo? I storby eller på landet? Det har meget at sige i forhold til husleje. 

Anmeld Citér

14. august 2018

bitterfnisen

Snak med din bank... De har overblik over jeres konti og de ting du skal tænke på ift. indtægter og udgifter, når i går fra hinanden.

Inden jeres møde, så hav undersøgt hvor du vil bo, og hvad det ca. vil koste dig i husleje. Der er også div. tilskud, ift. boligstøtte og friplads. Alt det kan din kommune hjælpe dig med.

Et budget er meget individuelt og vi kender ikke din præcise situation, derfor vil du ikke kunne bruge nogen af vores budgetter til noget.

Anmeld Citér

14. august 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg har sendt privat besked 

Anmeld Citér

14. august 2018

Jupiter

Tak for jeres svar. Vi bor lige nu i en lille by, men jeg vil gerne flyttet ind til udkanten af en stor by i nærheden. 

Jeg har et møde i banken i morgen, og ville bare gerne have lidt at sammenligne med ��

Anmeld Citér

14. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Som de andre siger, kan man ikke snakke “generelt” om hverken husleje eller budget, da det jo er super individuelt. Hvis du skal have 4 værelser i København til leje er 18.000 kr. ikke urealistisk - men jeg vil skyde på at du kommer ret langt for en tredjedel af det beløb i udkants-Danmark. Så ja - geografi, størrelse og stand betyder alt, samt om det skal være eje, leje eller andel .. 

Anmeld Citér

14. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Som de andre siger, kan man ikke snakke “generelt” om hverken husleje eller budget, da det jo er super individuelt. Hvis du skal have 4 værelser i København til leje er 18.000 kr. ikke urealistisk - men jeg vil skyde på at du kommer ret langt for en tredjedel af det beløb i udkants-Danmark. Så ja - geografi, størrelse og stand betyder alt, samt om det skal være eje, leje eller andel .. 

Ps: Prøv at søge på lejeboliger i de områder du har i tankerne og se hvad niveauet er - og spørg i dit netværk hvad folk betaler for lignende boliger som den du påtænker - held og lykke!

Anmeld Citér

14. august 2018

mortilnoahogmelina

Jeg er enlig med to børn og bil . 

Jeg har ca 180 om året . Jeg får 3500 i boligsikring . 

Jwg betaler 6500 i ren husleje

vand 500

varme 1250 (fjernvarme) 

strøm 700 om måneden . 

Alt er månedsvis . 

Mine børn går ikke i SFO . Begge skolebørn 7-5 år . Men der kan man søge om friplads og derved enten få det betalt af kommunen eller få nedsættelse af beløbet . 

Det er min bedste hjækpe og ellers skriv . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.