Endometriose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. august 2018

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder, vil jeg høre om. Nogle af jer har endometriose? Og hvad jeres symptomer eventuelt er? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2018

Baby17

Det har jeg. 

Mine symptomer var smerter. Smerter op til, under og efter mens, nogen gange kunne jeg ikke strække kroppen ud pga smerter i underlivet. Jeg havde også smerter ved nogen sex stillinger og når jeg skulle af med afføring.

Jeg blev opereret for 7-8 år siden og var på p piller fast, med pause hver 3. Måned. I de år var det meget bedre og kun smertefuldt når jeg havde mens de 4 gange om året. 

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym trådstarter

Det lyder fuldstændig som, som jeg har det. Får de vildeste smerter under min menstruation - særligt det første døgn. Og det, at skulle på toilettet er virkelig smertefuldt. Samtidig bløder jeg enorm kraftigt. Måske jeg skal kontakte lægen? Troede i starten det ‘bare’ var mens smerter. Men igår havde jeg så ondt, at jeg næsten skulle kaste op. Samtidig med mit hoved gjorde ondt og jeg var så utilpas.

Anmeld Citér

13. august 2018

Baby17

Anonym skriver:

Det lyder fuldstændig som, som jeg har det. Får de vildeste smerter under min menstruation - særligt det første døgn. Og det, at skulle på toilettet er virkelig smertefuldt. Samtidig bløder jeg enorm kraftigt. Måske jeg skal kontakte lægen? Troede i starten det ‘bare’ var mens smerter. Men igår havde jeg så ondt, at jeg næsten skulle kaste op. Samtidig med mit hoved gjorde ondt og jeg var så utilpas.

Det synes jeg da du skal prøve 

Din læge skal henvise dig til gyn. Amb eller en endotrimiose afd. 

Jeg tror dog stadig at de kun kan fastslå diagnosen ved at lave en kikkert operation. Jeg fik sådan en, hvor de fjernede noget af det og var så i symptom behandlende beh. Med p-piller. 

Jeg var en af de "heldige" der kunne blive naturligt gravid og jeg har faktisk ikke lige så mange gener længere som før graviditet, selvom jeg ikke får nogle hormoner lige nu.

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym trådstarter

Baby17 skriver:

Det synes jeg da du skal prøve 

Din læge skal henvise dig til gyn. Amb eller en endotrimiose afd. 

Jeg tror dog stadig at de kun kan fastslå diagnosen ved at lave en kikkert operation. Jeg fik sådan en, hvor de fjernede noget af det og var så i symptom behandlende beh. Med p-piller. 

Jeg var en af de "heldige" der kunne blive naturligt gravid og jeg har faktisk ikke lige så mange gener længere som før graviditet, selvom jeg ikke får nogle hormoner lige nu.

Okay - hvilken vej skal de ind, for at se med kikkert? 

Jeg har tre børn - og det er blevet MEGEt værre efter jeg stoppede med, at amme Mit sidste barn. Jeg var virkelig grædefærdig igår  jeg synes smerten kan sammenlignes med en ve - jeg lukker mig fuldstændig inde i mig selv, når det først starter. 

Anmeld Citér

13. august 2018

Baby17

Anonym skriver:

Okay - hvilken vej skal de ind, for at se med kikkert? 

Jeg har tre børn - og det er blevet MEGEt værre efter jeg stoppede med, at amme Mit sidste barn. Jeg var virkelig grædefærdig igår  jeg synes smerten kan sammenlignes med en ve - jeg lukker mig fuldstændig inde i mig selv, når det først starter. 

De laver et lille snit ved/i navlen og et lige under bikini linjen. Det er meget lille indgreb. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.