Ekstrem oppustethed...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.133 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2018

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Jeg har de sidste 2 dage oplevet den mest forfærdelige og ekreme oppustethed jeg nogle sinde har haft! 

Jeg har ikke spist anderledes end hvad jeg plejer så jeg undres en del. 

Min mave er så stor og meget hård. 

Jeg skal have mens om 3 dage men jeg plejer aldrig at være så oppustet så lang tid inden, da plejer det at være dagen før hvor min mave bliver lidt stor og mens smerter plejer at blive ledsaget med dette. 

Nu er det mere en slags stikken midt i underlivet, ikke ubehageligt, men man kan mærke det. 

Andre som har oplevet dette? 

Det forstyrrer meget min nattesøvn da jeg tir vågner for maven er så hård at jeg ikke kan ligge behageligt  

til information spiser jeg ikke ret meget af det som kan foresagde oppustethed, da jeg er igang med vægttab, og de fleste ting som foresager oppustethed er også usundt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger. 

Jeg har de sidste 2 dage oplevet den mest forfærdelige og ekreme oppustethed jeg nogle sinde har haft! 

Jeg har ikke spist anderledes end hvad jeg plejer så jeg undres en del. 

Min mave er så stor og meget hård. 

Jeg skal have mens om 3 dage men jeg plejer aldrig at være så oppustet så lang tid inden, da plejer det at være dagen før hvor min mave bliver lidt stor og mens smerter plejer at blive ledsaget med dette. 

Nu er det mere en slags stikken midt i underlivet, ikke ubehageligt, men man kan mærke det. 

Andre som har oplevet dette? 

Det forstyrrer meget min nattesøvn da jeg tir vågner for maven er så hård at jeg ikke kan ligge behageligt  

til information spiser jeg ikke ret meget af det som kan foresagde oppustethed, da jeg er igang med vægttab, og de fleste ting som foresager oppustethed er også usundt

Hvordan er din afføring? Tænker om du kan være forstoppet? 

Anmeld Citér

12. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvordan er din afføring? Tænker om du kan være forstoppet? 

Den er normal, ca hver anden døgn :-) 

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym

Hej. Hvor når begyndt du på kur? Hvis man ligger kosten om for hurtigt, så kan tarmen ikke følge med og det giver oppustethed. Hvad er det for en kur du er begyndt på? Tommelfingerreglen siger at man mist skal have afføring min 1 gag om dagen, ellers kan det tyde på at der er en skjult forstoppelse. 

Anmeld Citér

13. august 2018

Abracadabra

Grøntsager og frugt kan jo give rigtigt meget luft,  så måske er det forklaringen...

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej. Hvor når begyndt du på kur? Hvis man ligger kosten om for hurtigt, så kan tarmen ikke følge med og det giver oppustethed. Hvad er det for en kur du er begyndt på? Tommelfingerreglen siger at man mist skal have afføring min 1 gag om dagen, ellers kan det tyde på at der er en skjult forstoppelse. 

Det er ikke en kur som sådan, meget bare spiser sundere :-) 

jeg begyndte for 8 mdr siden så det er ikke nyt :-) i starten var jeg også oppustet men slet ikke i det her omfang :-) 

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Grøntsager og frugt kan jo give rigtigt meget luft,  så måske er det forklaringen...

Det kunne være, men det har bare ikke rigtig været et problem før :-) 

Jeg ringede til lægen idag for at hører, og hun ville gerne lige se mig imorgen, så kan vi forhåbentlig finde ud af noget :-) 

Anmeld Citér

14. august 2018

Anonym trådstarter

Opdatering: 

Var ved lægen idag og hun tog nogle prøver, hun kunne så se jeg var lidt gul i huden og da jeg har galdesten er dette ikke et godt tegn, eller gul hud er jo aldrig et godt tegn 

Hun mistænkte at galden var problemet, og blev sent på sygehuset hvor de nu er i gang med den hel store undersøgelse og skal nok have fjernet galden imorgen, men det ved vi først med sikkerhed når blodprøvesvarene kommer  

Anmeld Citér

15. august 2018

BG17

Profilbillede for BG17
Anonym skriver:

Opdatering: 

Var ved lægen idag og hun tog nogle prøver, hun kunne så se jeg var lidt gul i huden og da jeg har galdesten er dette ikke et godt tegn, eller gul hud er jo aldrig et godt tegn 

Hun mistænkte at galden var problemet, og blev sent på sygehuset hvor de nu er i gang med den hel store undersøgelse og skal nok have fjernet galden imorgen, men det ved vi først med sikkerhed når blodprøvesvarene kommer  

Øv, det lyder ikke sjovt! Rigtig god bedring 

Anmeld Citér

15. august 2018

Anonym trådstarter

BG17 skriver:

Øv, det lyder ikke sjovt! Rigtig god bedring 

Nej, har dog heldigvis ingen smerter! Når galdestenene driller plejer jeg at ligge i forfærdelig smerter mindst en dag eller 2, det har  der heldigvis ikke været noget af :-) 

Mange tak :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.