Svamp i munden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2018

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg har de sidste dage haft en meget sviende fornemmelse på indersiden af læberne. Nu ser jeg min tunge har en hvid belægning og det ligner meget svamp når jeg googler. Jeg har på indersiden af læberne små hvide prikker og rødmen, jeg har rødme i hver mundvige og lidt ondt i svælget samt lidt tør mund. Alt sammen peger på svamp.... 

Nogle der har prøvet det og ved hvad behandlingen er og om jeg selv kan gøre noget?

Det er ikke så rart og rende rundt med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2018

Anonym

Hej!

Jeg har de sidste dage haft en meget sviende fornemmelse på indersiden af læberne. Nu ser jeg min tunge har en hvid belægning og det ligner meget svamp når jeg googler. Jeg har på indersiden af læberne små hvide prikker og rødmen, jeg har rødme i hver mundvige og lidt ondt i svælget samt lidt tør mund. Alt sammen peger på svamp.... 

Nogle der har prøvet det og ved hvad behandlingen er og om jeg selv kan gøre noget?

Det er ikke så rart og rende rundt med

Jeg lider voldsomt meget af det. Jeg har fået en gele hos lægen som man også bruger til små børn. Det hedder brentan som også fås som håndkøb. Den smager af lidt citrus og følelsen af geléen i munden er virkelig vammel. Er altid ved at kaste op af det. Men det er yderst effektivt 

Anmeld Citér

11. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg lider voldsomt meget af det. Jeg har fået en gele hos lægen som man også bruger til små børn. Det hedder brentan som også fås som håndkøb. Den smager af lidt citrus og følelsen af geléen i munden er virkelig vammel. Er altid ved at kaste op af det. Men det er yderst effektivt 

Tak for svar. 

Hvordan oplever du symptomerne fra svamp i munden? 

Anmeld Citér

11. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar. 

Hvordan oplever du symptomerne fra svamp i munden? 

Jeg får svie og kløe i munden. I nogle tilfælde angribes jeg af blister og andre gange så når jeg også ondt. Men for det meste svie og kløe  

Anmeld Citér

11. august 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Ja, det lyder meget som svamp. Ring til lægen mandag, så må han udskrive en recept til dig. Brentan mundhule gel er kun på recept  

Indtil da, kan du drikke noget danskvand.

Tager du astma medicin?? (Det kan give svamp i munden) 

Anmeld Citér

11. august 2018

Anonym

Konjac skriver:

Ja, det lyder meget som svamp. Ring til lægen mandag, så må han udskrive en recept til dig. Brentan mundhule gel er kun på recept  

Jeg har lige købt brentan mundhule gel i håndkøb for 1,5 mdr siden da jeg var løbet tør

Anmeld Citér

12. august 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Jeg har lige købt brentan mundhule gel i håndkøb for 1,5 mdr siden da jeg var løbet tør

Jeg arbejder på apotek og jeg kan med garanti sige at den er receptpligtig. 

Måske du har haft en flergangsrecept, eller også har dit apotek været i gang med at bryde reglerne og lave en fiktiv recept på den gamle (hvilket man ikke må).

man kan købe Brentan creme i håndkøb, men det skal man ikke begynde at komme ind i munden 

Anmeld Citér

12. august 2018

Anonym

Konjac skriver:

Jeg arbejder på apotek og jeg kan med garanti sige at den er receptpligtig. 

Måske du har haft en flergangsrecept, eller også har dit apotek været i gang med at bryde reglerne og lave en fiktiv recept på den gamle (hvilket man ikke må).

man kan købe Brentan creme i håndkøb, men det skal man ikke begynde at komme ind i munden 

Hmm det ska jeg selvfølgelig ikke kunne svarer på ved bare jeg hentede på apoteket uden at have talt med lægen og sagde bare hvad jeg skulle bruge og fik det 

Anmeld Citér

12. august 2018

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Jeg er pt. På et morfin præparat og har indtil i fredags skyllet med klor hexidin, men ved ikke om det kan give det. Har aldrig prøvet det før

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.