Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.844 visninger
26 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2018

Anonym trådstarter

Rådighedsbeløb.

Hvad har I i rådighedsbeløb, når alle faste udgifter er betalt. Altså hvor meget er der tilbage til henholdsvis mad og diverse?

Og hvor stor er jeres familie?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2018

Anonym

Når jeg ikke er på barselsdagpenge har vi 15.000 til os selv, til mad, benzin tøj osv. Udover det en opsparing på 3000. Vi er to voksne og tre børn 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når jeg ikke er på barselsdagpenge har vi 15.000 til os selv, til mad, benzin tøj osv. Udover det en opsparing på 3000. Vi er to voksne og tre børn 

Synes du, at I lever godt eller føler du at I skal spare? 

Vi er selv en familie bestående af 2 vokse og 3 børn, så er lidt nysgerrig på, hvad man kan klare sig for 

Anmeld Citér

7. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har 13500 til mad og diverse. 

Men altså. Vi har ikke behov for så meget! Så de dækker også ferier fx. Men vi har ikke en særskilt opsparing til den slags. 

Reelt har vi vel brug for 4000 til mad og husholdning, og 2000 hver til andet spas. Så 8000. Og så er det ikke et spinke og spare budget. 

Vi er 2 voksne og 2 børn. 

Vores indkomst er i øvrigt en SU og en løn. Så det bliver endnu bedre engang  

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Synes du, at I lever godt eller føler du at I skal spare? 

Vi er selv en familie bestående af 2 vokse og 3 børn, så er lidt nysgerrig på, hvad man kan klare sig for 

Jeg synes vi lever rigtig godt! Har I mere?? 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Jeg synes vi lever rigtig godt! Har I mere?? 

Fremadrettet har vi ikke. Vi har dagpenge og en løn. Det seneste år har vi brugt omkring 21.000 kr på mad og diverse. Det er så også inkl. ferier, hvor vi har været 2 gange i Lalandia. 2 storbyferier og sommerferie. Vi vil gerne spare penge, så vi kan betale mere af på vores dyre boliglån. Derfor er det interessant at se, hvad andre klarer sig for 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Fremadrettet har vi ikke. Vi har dagpenge og en løn. Det seneste år har vi brugt omkring 21.000 kr på mad og diverse. Det er så også inkl. ferier, hvor vi har været 2 gange i Lalandia. 2 storbyferier og sommerferie. Vi vil gerne spare penge, så vi kan betale mere af på vores dyre boliglån. Derfor er det interessant at se, hvad andre klarer sig for 

Jeg tror da sagtens I kan klare jer for fx 18000 så? Så kan man jo vælge, at skære den ene ferie fra måske? Så har I jo reelt lige så meget, som os (hvor vores de sidste 3000så bare ligger i en opsparing) 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror da sagtens I kan klare jer for fx 18000 så? Så kan man jo vælge, at skære den ene ferie fra måske? Så har I jo reelt lige så meget, som os (hvor vores de sidste 3000så bare ligger i en opsparing) 

Ja, vi kan sagtens spare penge flere steder. Vi bruger blandt andet kamp 3000 kr på cafe, restaurant og take away om måneden. Det tal er alt for højt og fuldstændig unødvendigt.

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

2 voksne og 3 børn. 

pt. med et rådighedsbeløb på lige under 5000. 

Det fungere okay, men det er da lidt stramt. 

Anmeld Citér

7. august 2018

God-mor

Vi har pt. 13.500 kroner tilbage til mad og diverse + børnefamilieydelse. Jeg er på su og min mand arbejder i det private. Når jeg er færdig med min uddannelse bliver vores rådighedsbeløb markant højere selvfølgelig. 

Vi er 2 voksne og 2 børn. Vi har det godt og mangler ikke noget, og rejser 2 gange om året. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.