Lav blodprocent - gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2018

Anonym trådstarter

Jeg fik en akut udskrabning i søndags efter et længere forløb med en missed abortion. Jeg mistede en del blod, og min blodprocent var på 4,7 i går.

Mit blodtryk er okay (115/65) og min puls er også fin. Men jeg har det så skidt! Jeg blev udskrevet, fordi alt så pænt ud med blodtryk, farve, puls, osv. 

Jeg er bare så vildt træt og shaky. Orker ingenting. Har ikke rigtigt fokus. Kan ikke sove ordentligt, selvom jeg er vanvittigt træt.

Jeg tager jerntabletter og skal have målt blodprocent igen næste uge.

Hvad er jeres bedste råd til at få det bedre? Orker ikke at være sløj mere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ved det ikke. Men jeg kender følelsen! 

Du spiser jern og det jo super godt. Sørg for at skylle det ned med noget juice da c-vitamin skulle gøre det lettere at optage.

og ellers sov så kroppen kan restituere og spis godt når du er vågen ❤️

Jeg håber det bliver bedre hurtigt! 

Anmeld Citér

7. august 2018

grinny

Jeg fik af vide, at kakao og chokolade (mørk) kunne hjælpe meget, mit var 4,2 så kender alt til at have det dårligt! 

Nå ja og så tog jeg dobbelt af jern og spiste proteinbudding, proteinbar ja bare alt med protein! Røde bøffer og broccoli! 

Det var lige de råd jeg fik fra sygehuset 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Og sørg for at få rigeligt med væske!

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Tak, jeg har helt klart ikke været god nok til at drikke væske. Vil drikke mere og se, om det hjælper!

Anmeld Citér

7. august 2018

NosaNosa

som en anden også skriver, skal du skylle jerntabletten ned med appelsinjuice. Du må IKKE tage den sammen med kalk og mælkeprodukter, for så optages jern ikke optimalt. Du skl helst tage dem lige nå du vågner om morgenen, hvor der går tid før du spiser morgenmad. Ellers er jeg blevet anbefalet lige inden man går i seng  

Jeg havde også lav blodprocent efter fødslen. Jeg var ligbleg i lang tid.. Sørg for at få mad og og vand

Anmeld Citér

7. august 2018

HBV

Sørg også for at du ikke tager jerntabletterne sammen med andre vitaminpiller på samme tid. F.eks. kan zink gøre, at du ikke optager jernet optimalt.  

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Jeg tager jerntabletterne to gange dagligt, en ved sengetid og en som det første om morgenen. Begge gange tager jeg dem med juice, og så spiser jeg ikke 2 timer før og efter, så jeg tror, de bliver effektivt optaget 

Anmeld Citér

7. august 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg blev anbefalet at drikke caco og spise chokolade. 

Tag jern, sammen med juice, da det hjælper kroppen med at optage det bedre. 

Og husk at drikke en masse, for ik at blive forstoppet oveni. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.