Anonym skriver:
Hej 
Er der nogen herinde som er enlige og har/er i gang med at læse til sygeplejerske?
Kan jeres hverdag hænge sammen? Her tænker jeg mest på de kliniske perioder af uddannelsen, hvor man jo ofte skal møde kl 7-15, men vel kan risikere skiftende arbejdstider?
Ved godt at det måske ikke er så anderledes end ved et arbejde, men jeg har 30-60 min til de to nærmeste sygehuse.
Er der meget hjemmestudie, og er det svært??
Jeg er uddannet ssa, og i arbejde. Men jeg vil så gerne læse videre. Jeg er alene med en dejlig tumling, og jeg er bare i tvivl om jeg skal gøre det nu eller vente nogle år, selvom at jeg jo så bliver en "gammel" studerende over 30
Og hvad med økonomi? Man kan få dobbelt SU eller hvordan fungerer det?
Jeg håber at der er nogen derude, som har lyst til at svare på mine mange spørgsmål.
Jeg var alene med to børn på 2 og 3 år, da jeg læste til sygeplejerske. Jeg havde børnene det meste af tiden. De var ved deres far dengang fredag til søndag og hver anden mandag til tirsdag. Dette pga. deres alder.
Jeg havde 50 min. kørsel til skolen, 40 min til praktikstederne. Da mine forældre ikke bor i nærheden, søgte jeg en skolepige til at være hos børnene om morgenen, når jeg skulle møde kl. 7 og så afleverede hun dem i dagpleje/børnehave når hun selv skulle til skole. Det fungerede super fint.
Der er meget læsning og det kræver selvfølgelig noget tid og overskud at skulle læse og ikke mindst selvdisciplin. Vi havde ikke mødepligt til alt, så jeg var ret fleksibel mht. sygdom ved børnene. Jeg havde en god studiegruppe, men nu var gennemsnitsalderen på mit studie også 25+ dengang, så mange havde faktisk børn.
Om det er svært at jo svært at svare på, det kommer an på hvordan du er og hvordan du kan disponere over din tid. Jeg synes ikke det var vildt svært, men jeg synes da til tider det var hårdt og jeg skull virkelige kæmpe for at hænge i, når jeg også skulle være noget for to små børn, tøjvask, indkøb, madlavning, rengøring, læsning og 1000 andre ting
Men det gik jo alligevel.
Jeg fik dobbelt SU og valgte så også forsøgerlån og almindelig SU lån. Jeg gad ikke at sidde surt i det. Jeg var nødt til at have en bil og bøgerne er heller ikke gratis.