Halløjsa de damer (og mænd)..
Jeg har brug for et råd mht. min ene kat..
Jeg og min kæreste har to katte - et brødrepar, som vi fik fra internat, da de var 4 måneder gamle..
De er nu lidt over 10 måneder gamle, og begynder efterhånden at være store og flotte halvvoksne katte..
Den ene er helt sort, og døjer virkelig med varmen, når vi når de 28-30 grader.. Derfor nyder han - og desuden også hans bror, også vejret nu, så de begge løber rundt, leger og er mere ude nu end de var før..
Men jeg og min kæreste er begyndt at blive en smule bekymret for ham den sorte.. Han kan rende og lege i haven, og pludselig løber han ind under sofaen og ligger derinde i et stykke tid (lidt som om, at han blev bange eller noget)..
Han kan også finde på at fise rundt i hele huset, mens han nogle gange småryster lidt på hovedet/ørerne, og han er helt oppe at køre og virker ekstremt legesyg, men gider egentlig alligevel ikke lege..
Første dag jokede vi lidt med, at han da havde spist nogle bær, som han blev høj på, for han opfører sig nogle gange som om, at han er på speed.. Men nu har det været sådan i flere dage..
Det er ikke hele dagen, og han spiser, drikker, leger, rengør sig selv og sover, som han plejer, men så får han pludselig de der "hjerneblødninger", hvor han er helt oppe at ringe og opfører sig anderledes, end han plejer når han er legesyg..
Er det noget, som vi skal holde øje med eller have ham undersøgt for (her tænker jeg, om der måske kan være noget, der gør ondt et sted), eller har han bare fået et andet adfærdsmønster i takt med sin voksende alder?
Anmeld
Citér