Min kat opfører sig mærkeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.271 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Halløjsa de damer (og mænd)..

Jeg har brug for et råd mht. min ene kat..
Jeg og min kæreste har to katte - et brødrepar, som vi fik fra internat, da de var 4 måneder gamle..
De er nu lidt over 10 måneder gamle, og begynder efterhånden at være store og flotte halvvoksne katte..

Den ene er helt sort, og døjer virkelig med varmen, når vi når de 28-30 grader.. Derfor nyder han - og desuden også hans bror, også vejret nu, så de begge løber rundt, leger og er mere ude nu end de var før..

Men jeg og min kæreste er begyndt at blive en smule bekymret for ham den sorte.. Han kan rende og lege i haven, og pludselig løber han ind under sofaen og ligger derinde i et stykke tid (lidt som om, at han blev bange eller noget)..
Han kan også finde på at fise rundt i hele huset, mens han nogle gange småryster lidt på hovedet/ørerne, og han er helt oppe at køre og virker ekstremt legesyg, men gider egentlig alligevel ikke lege..
Første dag jokede vi lidt med, at han da havde spist nogle bær, som han blev høj på, for han opfører sig nogle gange som om, at han er på speed.. Men nu har det været sådan i flere dage..
Det er ikke hele dagen, og han spiser, drikker, leger, rengør sig selv og sover, som han plejer, men så får han pludselig de der "hjerneblødninger", hvor han er helt oppe at ringe og opfører sig anderledes, end han plejer når han er legesyg..

Er det noget, som vi skal holde øje med eller have ham undersøgt for (her tænker jeg, om der måske kan være noget, der gør ondt et sted), eller har han bare fået et andet adfærdsmønster i takt med sin voksende alder?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2018

Anonym

Unicorn1 skriver:

Halløjsa de damer (og mænd)..

Jeg har brug for et råd mht. min ene kat..
Jeg og min kæreste har to katte - et brødrepar, som vi fik fra internat, da de var 4 måneder gamle..
De er nu lidt over 10 måneder gamle, og begynder efterhånden at være store og flotte halvvoksne katte..

Den ene er helt sort, og døjer virkelig med varmen, når vi når de 28-30 grader.. Derfor nyder han - og desuden også hans bror, også vejret nu, så de begge løber rundt, leger og er mere ude nu end de var før..

Men jeg og min kæreste er begyndt at blive en smule bekymret for ham den sorte.. Han kan rende og lege i haven, og pludselig løber han ind under sofaen og ligger derinde i et stykke tid (lidt som om, at han blev bange eller noget)..
Han kan også finde på at fise rundt i hele huset, mens han nogle gange småryster lidt på hovedet/ørerne, og han er helt oppe at køre og virker ekstremt legesyg, men gider egentlig alligevel ikke lege..
Første dag jokede vi lidt med, at han da havde spist nogle bær, som han blev høj på, for han opfører sig nogle gange som om, at han er på speed.. Men nu har det været sådan i flere dage..
Det er ikke hele dagen, og han spiser, drikker, leger, rengør sig selv og sover, som han plejer, men så får han pludselig de der "hjerneblødninger", hvor han er helt oppe at ringe og opfører sig anderledes, end han plejer når han er legesyg..

Er det noget, som vi skal holde øje med eller have ham undersøgt for (her tænker jeg, om der måske kan være noget, der gør ondt et sted), eller har han bare fået et andet adfærdsmønster i takt med sin voksende alder?

Katte er mærkelige 

Så længe han spiser, tisser og skider som han skal. Ikke udvidser aggressivitet eller andet ville jeg ikke være bekymret. 

Er han neutraliseret? 

Anmeld Citér

6. august 2018

NosaNosa

Katte er dovne i varmen.

Katte er legesyge og fiser nogle gange rundt uden man fatter hvorfor. 

Men ryster han på hovedet, så tjek lige om det er øre mider. Det ses som sort snask inde i øret. Så skal han til dyrlægen og behandles og det skal den anden nok også, da det smitter en del. 

Ringer man til sekretæren ved dyrlægen er de tit gode til at give et gratis råd

Og ja måske bliver han skræmte af noget i haven, eller måske er det en leg at gemme sig under sofaen

Anmeld Citér

6. august 2018

B&J

Den søger tit tryghed under alt det mørke fordi der er varmt evt køb en kølemåtte men har du tjekket dens øre hvis den ryster på hovede for øremider ?

hvis i er nervøse så vil jeg få den til dyrlægen

Anmeld Citér

6. august 2018

Unicorn1

Ja jeg tænker nemlig også øremider.. Altså sidst jeg tjekkede, havde han en smule gul-sort snask, men jeg kunne ikke se nogle mider eller noget, og jeg prøvede at vaske hans ører, hvilket han bestemt ikke gad have..

Men ja jeg må lige tjekke igen.. Nu ligger han og sover tungt, så jeg venter lige lidt ..

Og vi var nemlig også lidt ude i, om det måske er leg for ham at løbe ned under sofaen, for vi ved virkelig ikke, hvad han skulle være bange for, da der ingen lyde eller noget er.. Og hans bror har ikke reageret på noget, selvom han også lå derude.. Så ja det kan da godt være leg..
Er bare glad for, at ingen af her indtil videre har nævnt noget om, at han kan have ondt.. For så er min bekymring nok ikke noget.. Så er det nok bare leg og killinge-skørhed.. Og så må vi hellere lige få tjekket ørerne

Anmeld Citér

6. august 2018

Unicorn1

Anonym skriver:

Katte er mærkelige 

Så længe han spiser, tisser og skider som han skal. Ikke udvidser aggressivitet eller andet ville jeg ikke være bekymret. 

Er han neutraliseret? 

Ja han burde være neutraliseret.. Medmindre de har lavet en fejl på internatet.. Og han er bestemt ikke aggressiv.. Han er begyndt at "tygge/gumle" lidt mere på vores fingre, end han plejer.. Men det kan måske også bare være lidt overdreven kæle, da han er utrolig kælen, og nogle gange ikke helt kan være i sig selv, når vi nusser ham

Anmeld Citér

6. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hvis det er øremider, så ligner det list kaffegrums  

Anmeld Citér

6. august 2018

Skrukkie

Det lyder super normalt. �� 

Mine fire gør det uafhængigt af hinanden og spæner rundt som om de er på speed. Den ældste er 9 og det ser ikke ud til at han stopper. Og de ryster også på hovedet. 

Kattes almindelige ørevoks er sådan orange/sort/gult i det. 

Anmeld Citér

6. august 2018

Unicorn1

Skrukkie skriver:

Det lyder super normalt. �� 

Mine fire gør det uafhængigt af hinanden og spæner rundt som om de er på speed. Den ældste er 9 og det ser ikke ud til at han stopper. Og de ryster også på hovedet. 

Kattes almindelige ørevoks er sådan orange/sort/gult i det. 

Nå så er jeg mere rolig .. Min gamle kat og kattene i mit barndomshjem gjorde det dog også, men dem kunne jeg heller ikke lige huske/kendte dem ikke som killinger, så jeg kunne ikke huske/vidste ikke, om de pludselig blev anderledes i deres måde at lege på, som ham her nu er blevet..
Men kan høre, at det ikke er slemt så..
Og godt at vide mht. deres ørevoks.. Vidste ikke helt, hvordan det skulle se ud, når det er normalt

Anmeld Citér

6. august 2018

Janet1989

Min ene kat gisper hvis han har været ude i haven på en varm sommerdag , men har læst at katte sover / hviler på steder, for at køle ned og der har jo været varmt. 

Desuden har mine to katte også tit deres flip med at rende fra den ene ende af huset til den anden, op og ned af trapperne og virkelig skøre  

men hvis bare din kat spiser og drikker og kommer af med afføring, så ville jeg ikke være nervøs katte er bare lidt specielle ..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.