Eg jeg gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2018

Anonym trådstarter

Hej

Nu ved jeg ikke, om jeg skriver det rette sted, men jeg er virkelig bange for, at jeg er blevet gravid.

Jeg er en 16 år gammel pige, og jeg havde sex for første gang den 25. juni, hvilket også var dagen før min menstruation. Vi brugte kondom, men han var oppe en gang uden. Jeg fik så min menstruation som normalt, men efter det har der været nogle tegn på graviditet. Først lugtede mit udflod af fisk i ca 1 uge. Senere har min mave været ret oppustet, og en gang til træning måtte jeg stoppe med at hoppe, fordi det gjorde så ondt i maven. Jeg tror ikke, at jeg har havt andre tegn på graviditet siden, og da jeg tog en test for 1 uge siden viste den negativ (skal dog lige siges at jeg havde drukket alkohol og det var sent om aftenen). Men nu har min menstruation opført sig mærkeligt. Den var en uge for sen, og det startede kun som brunt udflåd og en rød klump. (Undskyld for detaljer). Det er nu tre dage siden at den startede, og det var ikke før i morges, at jeg blødte normalt blod, hvilket kun varede i ca 1 time

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Nu ved jeg ikke, om jeg skriver det rette sted, men jeg er virkelig bange for, at jeg er blevet gravid.

Jeg er en 16 år gammel pige, og jeg havde sex for første gang den 25. juni, hvilket også var dagen før min menstruation. Vi brugte kondom, men han var oppe en gang uden. Jeg fik så min menstruation som normalt, men efter det har der været nogle tegn på graviditet. Først lugtede mit udflod af fisk i ca 1 uge. Senere har min mave været ret oppustet, og en gang til træning måtte jeg stoppe med at hoppe, fordi det gjorde så ondt i maven. Jeg tror ikke, at jeg har havt andre tegn på graviditet siden, og da jeg tog en test for 1 uge siden viste den negativ (skal dog lige siges at jeg havde drukket alkohol og det var sent om aftenen). Men nu har min menstruation opført sig mærkeligt. Den var en uge for sen, og det startede kun som brunt udflåd og en rød klump. (Undskyld for detaljer). Det er nu tre dage siden at den startede, og det var ikke før i morges, at jeg blødte normalt blod, hvilket kun varede i ca 1 time

Der er ingen af os der kan svarer på om du er gravid. Det kan kun en test. Men udfra de ting dy beskriver så er mit svar umiddelbart nej til at du skulle være gravid. 

Anmeld Citér

6. august 2018

Anonym

Virkeligt fint formuleret af dig, det er sjældent godt skrevet af en 16-årig, dejligt at se.

Anmeld Citér

6. august 2018

Anonym

Der er ingen af de symptomer du nævner,der er symptomer på graviditet.

Og med sex dagen før menstruation,er ridikoen tæt på umulig.

Men tag en test,hvis du fortsat er urolig.

Stop med at have sex,når du ikke ved de basale ting om din egen krop.

Anmeld Citér

6. august 2018

Camillos

Anonym skriver:

Hej

Du kan havde fået en kønssygdom, eller skedekatar.. Jeg synes du skal tage en tur til din læge  hvis ikke du kan vente på der er tid hos din læge så prøv med en graviditets test kan købes i netto, rema 100, apoteket, Matas.. krydser fingre for du er sluppet fri fra graviditet. Men hvis du er nevøs for at være gravid kan kroppen faktisk selv udsætte menstruation osv. 

Anmeld Citér

6. august 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Der er ingen af de symptomer du nævner,der er symptomer på graviditet.

Og med sex dagen før menstruation,er ridikoen tæt på umulig.

Men tag en test,hvis du fortsat er urolig.

Stop med at have sex,når du ikke ved de basale ting om din egen krop.

Ej.... en pige på 16 spørger om råd. Der er sgu inden teenagere der har 100% styr på deres hormonforstyrrende voksende krop. Helt naturligt hun har sex - og brugt kondom. Og helt naturligt hun ikke ved hvornår man kan blive gravid i ens cyklus. Det vidst jeg i hvert fald ikke dengang - og spurgte derfor til råds ved andre... 

synes ikke det er et helt fair svar det der. 

Anmeld Citér

6. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du var gravid, ville den test du tog for en uge siden, have vist fint positiv uanset om du havde drukket 2 liter vand normalt kan man teste positiv ca 2 uger efter man er blevet gravid, du testede 5 uger efter hvilket ved langt langt de fleste ville give en bragende positiv test  

at have ondt i maven er ikke et tegn på graviditet, ej heller lugt af fisk. 

at din menstruation er underlig kan skyldes mange ting. Fx at du pt går og bekymre dig om, om du er gravid og er ekstra opmærksom på din krop  

tag en test mere hvis du er i tvivl, og hvis du fortsat har ondt i maven og lugter fisket, så tag ti lægen og bliv tjekket for diverse kønssygdomme, katar, svamp osv. og få evt en recept på p-piller for ekstra sikkerhed. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.